Dit julegavebudget skal sættes op med 20 procent

Globale forsyningsproblemer er allerede slået igennem på elektronikpriserne, viser en analyse fra Salesforce.

Julen 2021 bliver dyrere. Elektronik og mange andre varer stiger i pris

Du kan lige så se det i øjnene; det bliver en dyrere jul end normalt. Denne gang er det de globale forsyningsproblemer, som vil kunne mærkes på din juleøkonomi.

Det er blevet sagt højt flere gange på det seneste, at julegaverne bliver dyrere, og nu viser en analyse foretaget af amerikanske Salesforce, at øgede omkostninger hos virksomhederne i snit vil betyder, at priserne rask væk kun gå op med 20 procent.

Så enten skal du som forbruger sætte 20 procent mere af for, at indfri de håbefulde ønskelister eller også skal der skæres i julegavebudgettet.

Salesforce har baseret analysen på indkøbsdata fra mere end en milliard forbrugere, der har besøgt tusindvis af webshops og digitale løsninger, som Salesforce er med til at drive for sine kunder i over 40 lande, heriblandt Danmark.

Elektronik stiger

Således kan Salesforce på baggrund af tal fra årets tredje kvartal se, at priserne allerede er steget for visse varetyper.

Blandt andet er elektronik steget med 21 procent ifølge Salesforces tal for perioden juli-september.

Legetøj er ligeledes steget med en femtedel, mens møbler har oplevet prisstigninger på næsten en tredjedel. Her er akutte udfordringer i forsyningskæden årsagen.

På trods af prisstigningerne forudser Salesforce, at det samlede onlinesalg i juleperioden igen i år vil stige.

Denne gang med syv procent. Det skal dog ses i sammenligning med samme periode sidste år, hvor onlinesalget ifølge Salesforce steg massivt fra 2019 til 2020 med voldsomme 50 procent.

VIL DU OPDATERES? ⚡️ Vi sender dig fire gange om ugen de seneste technyheder til din indbakke. Tilmeld dig gratis her! Afmeld når du har lyst.


Mere til historien

Salesforce driver digitale salgsløsninger for blandt andre de internationalt stærke danske brands Pandora, By Malene Birger og Georg Jensen.

Smartwatch-markedet er faldet for første gang

Markedet for smartwatches er for første gang i nedgang. Især Apple oplever en væsentlig nedgang.

(mere…)
Smartphonesalget: 4 års nedgang er slut

Smartphonesalget i Europa er gået nedad de seneste fire år.

(mere…)
Ingram Micro skærer 850 stillinger

Medarbejderstaben reduceres og omstruktureres hos Ingram Micro.

(mere…)
Smartphone-markedet fortsætter vækst

Ifølge analysefirmaet Canalys, så fortsætter væksten på smartphone-markedet for tredje kvartal i træk.

(mere…)
Salget af iPhone falder

Apple er udfordret af manglende kunstig intelligens i produkterne og presses af Samsung.

(mere…)
AI-funktioner får Samsung til tops

Samsung er atter i førertrøjen på det globale smartphone-marked, hvilket særligt skyldes de nye AI-funktioner i Galaxy S24-serien.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
3 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker teknologi – fra telefoner og tablets over smarthome og smartwatches til hjemmeelektronik og elbiler. Vi skriver nyheder, baggrundshistorier og guides, men udgiver også podcasts og videoer. Vores ambition er at være din foretrukne kilde til viden om en teknologi, der har afgørende betydning for os alle.
© 2025 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram