Går du efter den laveste pris eller god service?

9

AFSTEMNING: Er prisen på mobilabonnementet vigtigere for dig end god kundeservice hos teleselskabet?

Kundeservice-feedback
Er kundeservice og god behandling vigtigt for dig, når du køber et mobilabonnement eller er det vigtigste for dig PRIS, PRIS og PRIS? Deltag i afstemningen herunder (Foto: Tumisu)

Mobilpriserne skal være lave og mobilabonnementet billigt. Du er nok ikke den eneste, der har det sådan, når du skal have en ny smartphone og et mobilabonnement.

Hvem tænker på gamle dyder, som en aftale er en aftale, tillid og at vi kan regne med hinanden, når der købes mobilabonnementer eller en ny smartphone? Ifølge en undersøgelse så findes der faktisk nogen, som går op i den slags værdier – og hvor kunderne belønner teleselskabet for det. Eksempelvis ved at være kunde i lang tid.

Jeg har det selv sådan, at der skal være meget lidt bøvl ved mine abonnementer. Regningen skal være korrekt og indeholde det aftalte. Sker der fejl, handler det ikke om selve fejlen men om virksomheden vil og kan løse den.

Jeg er stødt på kundeloyalitetsundersøgelsen fra Loyalty Group, der minder mig om, at nogen stadig tænker på kunderne. Rema 1000 ligger nummer ét inden for dagligvarer, mens Arbejdernes Landsbank er topscorer blandt bankerne. I kategorien mobil er CBB vinderen, mens Waoo vinder i kategorien internet.

Er du blevet nysgerrig på CBB, kan du tjekke CBBs aktuelle abonnementspriser her %%%%.

AFSTEMNING: Hvad er vigtigst for dig?

[crowdsignal poll=10665450]

De bedste og dårligste mobilselskabet – målt på tilfredshed

I kategorien mobil havde CBB de mest tilfredse kunder i 2020-undersøgelsen. Den pris fik Call Me i 2019. Herunder kan de se teleselskabernes resultater for 2020.

  1. CBB
  2. Call Me
  3. Oister
  4. Telmore
  5. 3
  6. YouSee
  7. Telenor
  8. Telia

Kilde: Loyality Award 2020

CBB har de mest tilfredse kunder og flest anbefalinger kunde-til-kunde. Samle set den bedste kundeoplevelse, ifølge Loyality Group.

Telia er bundskraber med 55 point. CBB fik til sammenligning 78 point ud af de 100 mulige. Der er altså stor forskel mellem top og bund.

Det er tydeligt, at de mindre teleselskaber klarer sig væsentlig bedre end de store. Derfor kunne det tyde på, at de store kan lære en del af de små.

Mere til historien

I Danmark må man kun binde kunderne til et mobilabonnement i seks måneder. Heller ikke selvom kunden har en afbetalingsordning på en smartphone. Efter seks måneder kan kunden frit skifte mobilselskab, men skal dog fortsat afdrage resten af mobilkøbet til det gamle selskab.

Note: Denne historie er udgivet i december 2020, men tilrettet i januar 2021

Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
guest
9 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer