Stadig flere kunder vælger 3 og Oister

0

Oister og 3 er populære valg hos mobilkunderne i Danmark. Selskaberne oplever endnu engang en vækst i antallet af nye abonnenter.

3's butik på Strøget i København (Foto: MereMobil.dk)
3 havde i tredje kvartal 2020 1.457.000 kunder. Tallet inkluderer 3 og Oister (Foto: MereMobil.dk)

Kundeantallet for tredje kvartal 2020 er nu offentliggjort af 3 og dennes lavprisselskab Oister. I kvartalet nåede det samlede kundetal op på 1.457.000.

I forhold til andet kvartal 2020 er det en fremgang på 7.000 kunder. Når der sammenlignes med andet kvartal 2019, er fremgangen 52.000 kunder.

De seneste mange år har Hi3G, der står bag 3 og Oister i Danmark, udelukkende oplevet et stigende antal kunder i databasen.

Teleselskabets ambition for 2020 var 1,5 millioner kunder, men det umiddelbart ikke inden for rækkevidde, hvilket blandt andet hænger sammen med coronapandemien, der har gjort kunderne usikre.

– ”Vi mærker fortsat usikkerheden blandt især de private forbrugere, som bl.a. kommer til udtryk ved færre besøgende i vores butikker. Til gengæld mærker vi også et behov for vores produkter, bl.a. mobilt bredbånd, og en meget høj kundetilfredshed, som er helt afgørende for, at vi trods alt er lykkedes med at vokse i endnu et udfordrende kvartal,” siger Morten Christiansen, adm. direktør for 3 Skandinavien i en pressemeddelelse.

Omsætningen blev i tredje kvartal 666 millioner kroner. Driftsresultatet før afskrivninger endte på 214 millioner kroner oplyser 3.

Oister er aggressive med priserne og uigennemskuelige ændringer

I regnskabsmeddelesen oplyses der ikke hvor mange kunder, som er tilgået 3 og hvor mange Oister har høstet.

Et faktum er dog, at Oister fortsat har en meget aggressiv prisstrategi, der præges af mange forskellige kampagner, hvor kunderne lokkes med lave priser.

Oister bruger desuden et relativt uigennemsigtigt mønster af pakkeændringer, der skal holde dem vitale i markedet. En pris hos Oister i dag er med garanti ikke at finde i abonnementsudvalget om 14 dage.

Senest har Oister fået konkurrence fra TDC’s nyeste lavpristilbud Eesy. I listen over de mest søgte abonnementer på sammenligningstjenesten Samlino, gældende for september, har Eesy indtaget de to øverste pladser. Oister ligger nu på 5., 6., og 7., pladsen. Oftest er det Oister, der er nummer ét på hitlisterne fra Samlino.

Du kan se de aktuelle priser fra Eesy her %%%%. Tjek Oisters priser her %%%%.

Mere til historien

3 er fortsat nummer fire på markedet og det mindste af de fire hovedselskaber. I slutningen af 2019 var 3 ellers ved at overhale Telia på det samlende kundetal, men Telia satte pludselig turboen på og helt overraskende forøgede Telia kundedatabasen. Dermed holder Telia fortsat 3 på afstand.