Nu er det nok! 61.000 tv-kunder flygtede fra YouSee

21

Discovery-sagen har givet YouSee en mavepuster. Ny kundetal afslører en voldsom kundenedgang hos landets største TV-distributør.

Da opgørelsen over antallet af YouSees TV-kunder kom ved udgangen af fjerde kvartal, forudsagde jeg kækt, at nok ikke specielt mange TV-kunder, når alt kommer til alt, ville kappe forbindelsen til YouSee som følge af Discovery-sagen.

Jeg fik IKKE ret. Nu foreligger tallene for første kvartal 2020, hvor Discovery-sagen har haft tid til at slå igennem. Og dét gjorde den.

YouSee mistede i første kvartal 2020 intet mindre end 61.000 TV-kunder. Det er næsten lige så mange TV-kunder, som YouSee mistede i hele 2019 – på nær 10.000.

Kundeflugten falder sammen med, at YouSee ved årsskiftet trak stikket til Canal 9, Kanal 4, Kanal 5, 6’eren og Eurosport. Da kanalerne forsvandt, stoppede samarbejdet mellem Discovery Networks og YouSee også.

Interessant bliver det om YouSee og Discovery igen sætter sig til forhandlingsbordet eller om YouSee accepterer kundeflugten.

Herunder kan du se udviklingen over tid hos YouSee for tabet af TV-kunder.

 TV-kunderForskel
Q1 20191.225.000-17.000
Q2 20191.214.000-11.000
Q3 20191.195.000-19.000
Q4 20191.171.000-24.000
Q1 20201.110.000-61.000

Var dette spændende læsning? Få flere interessante mobilnyheder i indbakken to gange om ugen, så er du altid opdateret! Tilmeldingen er gratis. Frameld når du har lyst.

Mere til historien

Når jeg i februar forudså, at Discovery sagen ikke ville føre til kundeflugt, var det fordi, at min opfattelse er, at mange TV-kunder blot trækker på skulderne og accepterer en ny hverdag. Trods alt kræver et farvel til YouSee et alternativ. Det tror jeg mange almindelige TV-kunder har svært ved at overskue.