Nordea-kunder kunne ikke logge på netbank

KORT NYT: Nordea har haft en teknisk fejl, der betød kunderne ikke kunne logge på netbank. Halvanden million kunder var ramt.

I dag (søndag den 23. februar 2020) oplevede Nordea driftsforstyrrelser.

-“Der er opstået en teknisk fejl. Prøv igen senere“.

Sådan lød meldingen for Nordeas kunder i dag, når de forsøgte at logge ind på deres netbank.

Fejlen stod på i flere timer, men omkring klokken 13.30 var fejlen rettet og kunderne kunne igen logge ind.

-”Vi er selvfølgelig rigtig ærgerlige over, at det skulle tage så lang tid, men nu virker det igen,” siger Javier Lopez, seniorkommunikatør i Nordea.

Fejlen skyldtes et teknisk nedbrud, der også ramte kunderne i Sverige, ifølge Aftonbladet.se. Det skriver DR.dk.

Mere til historien

Nordea har i Danmark 1,6 millioner privatkunder, samt 64.000 erhvervskunder. Alle var angiveligt ramt og ikke kunne logge på. Nordea er den næststørste bank i Danmark efter Danske Bank.


Avatar

Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.