Nordea-kunder kunne ikke logge på netbank
KORT NYT: Nordea har haft en teknisk fejl, der betød kunderne ikke kunne logge på netbank. Halvanden million kunder var ramt.
I dag (søndag den 23. februar 2020) oplevede Nordea driftsforstyrrelser.
-“Der er opstået en teknisk fejl. Prøv igen senere“.
Sådan lød meldingen for Nordeas kunder i dag, når de forsøgte at logge ind på deres netbank.
Fejlen stod på i flere timer, men omkring klokken 13.30 var fejlen rettet og kunderne kunne igen logge ind.
-”Vi er selvfølgelig rigtig ærgerlige over, at det skulle tage så lang tid, men nu virker det igen,” siger Javier Lopez, seniorkommunikatør i Nordea.
Fejlen skyldtes et teknisk nedbrud, der også ramte kunderne i Sverige, ifølge Aftonbladet.se. Det skriver DR.dk.
Mere til historien
Nordea har i Danmark 1,6 millioner privatkunder, samt 64.000 erhvervskunder. Alle var angiveligt ramt og ikke kunne logge på. Nordea er den næststørste bank i Danmark efter Danske Bank.