HTC lancerer Oreo til U11 – men kun i Taiwan
Indtil videre er det kun taiwanesiske udgaver af U11, som har fået opdateringen Android 8.
HTC lever op til deres løfter. For som lovet, så får HTC U11 Android 8.0 Oreo inden udgangen af fjerde kvartal. Det skriver Android Authority.
I første omgang er det kun taiwanske ejere af U11, der har fået mulighed for at downloade den seneste udgave af Android til deres telefoner. Det er uvist, hvornår danske ejere vil modtage opdateringen.
– HTC U11+ rykker tæppet væk under U11
HTC fortæller, at man gør brug af en udrulningsstrategi. I praksis betyder det, at ikke alle kunder får opdateringen på samme tid. Google bruger samme metode. Det er derfor nogle Nexus-ejere skulle vente ekstra på deres Oreo-opdatering.
Ny Sense med få forbedringer
Oreo-opdateringen til HTC U11 fylder 1,3 GB og indeholder en række forandringer. For samtidigt med, at Android bliver opgraderet fra 7.1 til 8.0, så inkluderer HTC også en opdateret udgave af Android-skinnet HTC Sense.
– HTC U11 Life er nu officiel – mellemklasse-mobil med Android One
Den nyeste udgave af Sense rummer kun få ændringer i forhold til den “gamle” udgave af skinnet. Det drejer sig eksempelvis om meddelelsesprikker ved app-ikoner. Det betyder, at apps med meddelelser får en lille prik. Modsat iOS kan man dog ikke se, hvor mange meddelelser, appen har.
Meddelelser har også fået en anden ny funktion. De kan nemlig “snoozes”, som man kender det fra vækkeuret. I praksis betyder det, at man kan udskyde notifikationer, så de først forstyrrer senere.
– Android 8.0 Oreo er officiel – dette skal du vide
Oreo-opdateringen forbedrer også sikkerhedsniveauet på U11. Den får nemlig sikkerhedsopdateringen for november måned.
HTC har med den nye opdatering af U11 to telefoner med Oreo. Den anden telefon er HTC U11+, som taiwanerne præsenterede i starten af november.
Mere til historien
I skrivende stund er det kun 0,3 procent af alle Android-enheder, der har Oreo. Det fremgår af Googles site for udviklere. Android 6.0 fra 2015 er fortsat den mest populære udgave med en andel på 30,9 procent.