3 havde netværksproblemer i hele landet

Kunderne hos teleselskabet 3 kunne ikke få forbindelse til omverdenen.

Et par eksempler fra 3's Facebook-side den 16. november 2016 (Foto: MereMobil.dk)

Et par eksempler fra 3’s Facebook-side den 16. november 2016 (Foto: MereMobil.dk)

Klokken cirka 19:20 begyndte henvendelser fra sure kunder, at tikke ind på Facebook-væggen hos teleselskabet 3. Spredt rundt i landet klagede kunderne over manglende dækning.

En lille halv time senere opdaterede 3 deres driftsstatus, der bekræftede problemerne.

– ”Vi oplever i øjeblikket problemer med netværket i Danmark, hvilket kan betyde problemer med opkald SMS og data. Vores teknikere er på sagen, og forventer det løst hurtigst muligt”, var den officielle melding klokken 19:44.

Efterfølgende modtog vi nedenstående status fra 3.

– “Den umiddelbare melding fra vores netværksfolk er, at vi har haft sporadiske problemer i kort tid her til aften,” siger 3’s pressechef Rikke Juul Hansen til MereMobil.dk.

Klokken 20:24 indløb så meldingen om, at alt var normaliseret.

– “De problemer der kunne opstå er nu løst. Hvis der stadig opleves problemer, kan det være nødvendigt med en genstart.
Vi beklager de evt. gener det har medført,” lyder det fra 3, der nu har lukket fejlen.

Læs også:
SMS-bøvl med 3’s kunder driller Tjeep


Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go' Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.