Tjeep ramt af store opstartsproblemer – direktøren undskylder
Det nye lavprisselskab Tjeep har store problemer. Det får direktøren til undskylde offentligt.
Det nye lavprisselskab Tjeep er, efter lanceringen, blevet ramt af en byge af problemer. Det virker som om teleselskabets karakteristiske fugle ikke har været helt flyveklare.
Problemerne har hobet sig op siden lanceringen, og det har fået Tjeeps direktør til at at rykke ud med en offentlig undskyldning til alle selskabets kunder.
Undskyldningen blev meldt ud på selskabets Facebook-side, men underligt nok er undskyldningen ikke sendt direkte til selskabets kunder via e-mail – og der linkes heller ikke til undskyldningen fra selskabets hjemmeside, selvom undskyldningen ligger på hjemmesiden.
Tilføjet 20/10-2016 Kl. 14:10: Tjeep har nu udsendt e-mail til kunderne med direktørens beklagelse.
I brevet til selskabets kunder indrømmer direktøren blankt, at Tjeep har haft en meget problematisk start.
– Tjeep erklærer priskrig med markante besparelser
Fuglen kan ikke flyve
Tjeep har haft store problemer med udsendelsen af simkort, og mange kunder har ventet forgæves ved postkassen i flere uger. De heldige kunder som har modtaget deres simkort er samtidig røget ind i andre problemer.
Kunder, der har bedt om nummerportering fra et andet teleselskab, har endnu ikke fået deres nummer overført, og de har endnu ikke fået adgang til selskabets selvbetjeningsside.
Tjeep har samtidig valgt at udskyde nummerporteringen for kunderne på grund af de mange teknisk problemer, men den information har selskabet åbenbart glemt at informere kunderne om, hvilket man tydeligt kan se ud fra selskabets mange dårlige anmeldelser på Trustpilot
På Trustpilot.dk kan man samtidig læse om en meget ivrig kundeservice, der opfordrer Tjeeps kunder til at lave gode anmeldelser af Tjeeps kundeservice på netop Trustpilot.
– Tjeep er billigt – men så du det med småt?
Flere problemer
De kunder, som ikke har valgt at flytte deres nummer til Tjeep, er blevet mødt af andre udfordringer. Der er bøvl med datatrafik, som simpelthen ikke virker, og der har ligeledes været problemer med at modtage og sende SMS-beskeder.
I forhold til den manglende dataadgang skriver Tjeep i brevet:
– “Vores samarbejdspartner arbejder på en løsning med dataforbindelsen. Desværre har det taget længere end forventet og derfor er vi forsinket. Det er vores samarbejdspartners opfattelse, at data vil virke i denne uge”, lyder det fra Kim Damkær.
Læs hele brevet fra Tjeeps direktør Kim Damkær, hvor der også svares på flere andre spørgsmål om problemerne.
Mere til historien
Tjeep benytter Telenors mobilnetværk (TT-netværket) og satte stikket i den 14. september 2016.
Læs også:
– Beklagende Tjeep-direktør: Det kører i næste uge