Samsung: Stop med at bruge din Galaxy Note 7
Sluk din Galaxy Note 7 og læg den på hylden indtil du får en ombytning, lyder et nyt statement fra Samsung.
Samsungs batterimareridt fortsætter med at hjemsøge den koreanske producent.
Ud over iværksættelsen af et stort hjemkaldelsesprogram, stop af videre distribution af enheden og flyselskaber der ikke vil have Note 7 ombord, inklusive skandinaviske SAS, så opfordrer Samsung nu direkte til, at kunderne lægger deres Galaxy Note 7 på hylden, indtil den kan erstattes med en ny.
– ”Vores førsteprioritet er kundernes sikkerhed. Vi beder brugerne om, at slukke deres Galaxy Note 7’ere og få dem ombyttet så hurtigt som muligt,” siger DJ Koh, President of Mobile Communications Business ved Samsung Electronics i et officielt statement.
Samsung giver ikke nogen melding om, hvornår der er nye forsyninger af Note 7 til kunderne, men man må formode, at de kunder der allerede har købt telefonen, står først i rækken, når nye enheder kører af samlebåndet.
Det er nu 10 dage siden Samsung stoppede salget af Note 7 og udskød lanceringen på yderligere markeder. Inklusive Danmark. Kun 24 enheder for hver million skulle have en risiko for at bryde i brand, var den første officielle melding.
– WEB-TV: Samsung gør bilen meget smartere
Salget skulle være begyndt i Danmark den 2. september, men blev udskudt til den 9. september på grund af leveringsproblemer og er siden hen helt uden en ny dato for salgsstart.
– Så dyr bliver tilbagekaldelsen for Samsung
Første kig på Note 7
Mere til historien
På MereMobil.dk har vi endnu ikke anmeldt Samsung Galaxy Note 7 da også anmelderenhederne er trukket tilbage.