Danskerne har store TV-pakker – som de ikke ser

TV-markedet er ved at ændre sig. Danskerne er på vej væk fra det traditionelle flow-tv, hvor de betaler for store TV-pakker, som de alligevel ikke bruger fuldt ud. Læs ny undersøgelse.

En ny undersøgelse, som er foretaget for YouGov for Telia, viser, at markedet for flow-tv er i opbrud og danskerne er blevet mere selektive end tidligere. Kort sagt, så er danskerne blevet trætte af at betale mange penge om året for de store TV-pakker, hvor de får en masse TV-kanaler, som de aldrig ser.

2.506 danskere har medvirket i undersøgelsen og halvdelen af disse svarer, at de har mellem 5 og 24 forskellige kanaler i deres TV-pakke, som de aldrig ser. Det giver en følelse af, at smide penge ud af vinduet da de ikke føler de får noget for pengene. Denne følelse ses særligt hos de 31-49 årige.

Telmore fjerner to store nyhedskilder fra Play

Og at det almindelige flow-tv er i opbrud ses blandt andet ved, at 18 procent af teenagerne svarer de har mere end 25 TV-kanaler, som de aldrig ser. Deres behov er helt anderledes end de ældre grupper.

– ”De helt unges svar afspejler den fremtid, vi som udbydere skal leve op til. Derfor satser vi i høj grad på mindre, billigere basispakker og tilkøb af enkeltkanaler, der kan fungere på alle platforme – også mobilt – og som naturligvis kan kombineres med streamingtjenester som f.eks. HBO, pay-per-view events og YouTube. Det betyder, at du kan have fx sommerens store sportsbegivenheder med i sommerhuset, og du kan se dine yndlingsfilm og -serier på den store skærm via Chromecast eller AirPlay. Dermed får kunderne den individuelle løsning og maksimale valgfrihed, som de efterspørger,” siger Christoph Nørgaard, privatkundedirektør i Telia, i en pressemeddelelse.

Faktisk er der kun seks procent af de adspurgte i undersøgelse, som har svaret, at de ikke vil undvære nogle af de TV-kanaler, som de har.

 – TIP: Få overblik over indholdet på streamingtjenesterne

Undersøgelsen viser også, at hele 10 procent har svaret de ikke har adgang til nogen TV-kanaler.

Mere til historien

Mange af de der fravælger almindelige TV-pakker køber i stedet diverse streaming-abonnementer til de TV-kanaler, som de ønsker at se. Og ser det enten på deres smartphones, tablets, PC’ere eller fladskærmen via Chromecast eller Apple TV.

Læs også:
Musikstreaming er Warner Music’s største indtægtskilde

Apple og Samsung taber terræn

Det globale smartphonemarked er i fremgang. Især premium-modeller står til et boost i salg.

(mere…)
Kong Frederiks første nytårstale gav stigning i streaming

Næsten 50 procent flere fulgte med, da Kong Frederik X holdt sin første nytårstale sammenlignet med Dronning Margrethes tale året før.

(mere…)
Tronskiftet slog streamingrekord

Tronskiftet den 14. januar 2024 var årets største streamingbegivenhed hos et af teleselskaberne.

(mere…)
Brister streamingboblen? Prisen er et problem

Prisen er for høj og indholdet for ens, lyder det i en ny undersøgelse af streamingtjenester.

(mere…)
Dansk musik hitter – se listen her

TOP 10: Her er de mest populære sange i 2024 fra en af de store danske tjenester.

(mere…)
Vi beholder telefonen i længere tid

Danskerne skifter ikke telefon ligeså ofte, som tidligere. Det viser en ny undersøgelse.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
13 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2025 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram