Danskerne har store TV-pakker – som de ikke ser

TV-markedet er ved at ændre sig. Danskerne er på vej væk fra det traditionelle flow-tv, hvor de betaler for store TV-pakker, som de alligevel ikke bruger fuldt ud. Læs ny undersøgelse.

En ny undersøgelse, som er foretaget for YouGov for Telia, viser, at markedet for flow-tv er i opbrud og danskerne er blevet mere selektive end tidligere. Kort sagt, så er danskerne blevet trætte af at betale mange penge om året for de store TV-pakker, hvor de får en masse TV-kanaler, som de aldrig ser.

2.506 danskere har medvirket i undersøgelsen og halvdelen af disse svarer, at de har mellem 5 og 24 forskellige kanaler i deres TV-pakke, som de aldrig ser. Det giver en følelse af, at smide penge ud af vinduet da de ikke føler de får noget for pengene. Denne følelse ses særligt hos de 31-49 årige.

Telmore fjerner to store nyhedskilder fra Play

Og at det almindelige flow-tv er i opbrud ses blandt andet ved, at 18 procent af teenagerne svarer de har mere end 25 TV-kanaler, som de aldrig ser. Deres behov er helt anderledes end de ældre grupper.

– ”De helt unges svar afspejler den fremtid, vi som udbydere skal leve op til. Derfor satser vi i høj grad på mindre, billigere basispakker og tilkøb af enkeltkanaler, der kan fungere på alle platforme – også mobilt – og som naturligvis kan kombineres med streamingtjenester som f.eks. HBO, pay-per-view events og YouTube. Det betyder, at du kan have fx sommerens store sportsbegivenheder med i sommerhuset, og du kan se dine yndlingsfilm og -serier på den store skærm via Chromecast eller AirPlay. Dermed får kunderne den individuelle løsning og maksimale valgfrihed, som de efterspørger,” siger Christoph Nørgaard, privatkundedirektør i Telia, i en pressemeddelelse.

Faktisk er der kun seks procent af de adspurgte i undersøgelse, som har svaret, at de ikke vil undvære nogle af de TV-kanaler, som de har.

 – TIP: Få overblik over indholdet på streamingtjenesterne

Undersøgelsen viser også, at hele 10 procent har svaret de ikke har adgang til nogen TV-kanaler.

Mere til historien

Mange af de der fravælger almindelige TV-pakker køber i stedet diverse streaming-abonnementer til de TV-kanaler, som de ønsker at se. Og ser det enten på deres smartphones, tablets, PC’ere eller fladskærmen via Chromecast eller Apple TV.

Læs også:
Musikstreaming er Warner Music’s største indtægtskilde

Streaming: Priserne er næsten fordoblet

Siden streamingtjenesterne gjorde deres indtog, er det blevet MARKANT dyrere at være kunde.

(mere…)
Spotify runder 100 millioner betalende brugere i Europa

Spotify har nu rundet 100 millioner betalende brugere i Europa.

(mere…)
Streaming: Dansk tjeneste skaffer dig alt

DEL 2: Streaming og download af film og serier er ret udbredt. Vi dykker ned i en dansk tjeneste som skaffer dig alt.

(mere…)
Apple dominerer stadig på loyaliteten

iPhone-brugere er stadig i høj grad loyale over for Apple, viser en ny statistik.

(mere…)
Hvorfor må jeg ikke se The Rookie? Skal jeg være “pirat”?

DEL 7: At se en serie er ikke altid lige nemt. Det føles som en uendelig kamp med pengepungen som gidsel. Burde jeg bare blive pirat?

(mere…)
Netflix vil skjule reklamer med AI

En ny form for reklamer er på vej på Netflix - og den er styret af AI.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
13 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker teknologi – fra telefoner og tablets over smarthome og smartwatches til hjemmeelektronik og elbiler. Vi skriver nyheder, baggrundshistorier og guides, men udgiver også podcasts og videoer. Vores ambition er at være din foretrukne kilde til viden om en teknologi, der har afgørende betydning for os alle.
© 2025 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram