3’s netværk driller kunderne (fejl løst)

Kunderne på 3’s netværk har problemer med SMS og opkald.

Fiber, hastighed, netværk

3’s kunder er udfordret med opkald og SMS.

Et opkald til en 3-kunde går direkte på telefonsvaren, hvis der ringes fra et “ikke 3-selskab”. 3 kunderne kan heller ikke sende og modtage SMS-beskeder.

Klokken 15.43 skrev 3 følgende på deres driftsinformationsside: “Der kan opleves udfordringer med at modtage kald og SMS på 4G. Dette kan løses mens fejlen står på ved at slå 4G fra på telefonen. Vi beklager de gener som problemet medfører”.

Det skal siges, at vi på MereMobil.dk har registreret problemerne allerede omkring middag, men her var der ingen driftsmelding fra 3.

På 3’s Facebook-site skriver supporten Camilla følgende til en kunde: “Vi har lidt problemer i øjeblikket med sms og opkald. Det er dog ikke et generelt problem! Vores teknikere er klare over problemet, og de arbejder på at få det løst hurtigst muligt. Vi kan anbefale at du løbende forsøger at slukke og tænde telefonen”.

UPDATE: 3 Danmark oplyser klokken 16.34, at fejlen nu er rettet.


Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go' Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.