Candy Crush og Call Of Duty er solgt for 40 milliarder

KORT NYT: Activision Blizzard har opkøbt King Digital Entertainment, der blandt andet står bag Candy Crush, til stort milliard-beløb.

King Digital Entertainment logo

King Digital Entertainment logo

King Digital Entertainment, som er firmaet bag det populære spil Candy Crush, er blevet solgt til en amerikansk spilvirksomhed for hvad der svarer til hele 40 milliarder danske kroner. Nærmere bestemt er det solgt til Activision Blizzard for 5,9 milliarder dollars, det skriver Huffingtonpost.com.

Activision Blizzard er kendt for blandt andet krigsspil til spilkonsoller og PC. Nogle af de spil, de er mest kendt for er Call Of Duty, World of Warcraft og Diable.

Foruden det meget populære Candy Crush, så får Activision Blizzard i alt omkring 200 spiltitler med i købet, hvor altså Candy Crush blot er en af dem, men der følger også eksempelvis Farm Heroes og Pet Rescue med.

King Digital Entertainment har omkring 340 millioner månedlige unikke brugere på web, sociale og mobile platforme. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse, som er udsendt i forbindelse med købet.

Mere til historien

King Digital Entertainment har studier i blandt andet Stockholm, Bukarest, Malmø, London, Barcelona, Berlin, Singapore og Seattle.


Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.