Instagram åbner op for flere reklamer
KORT NYT: Det Facebook-ejede Instagram har netop annonceret, at der kommer ændringer i deres reklameplatform. Læs hvilke her.
Det sociale medie Instagram har annonceret ændringer i deres reklameplatform, hvilket betyder det nu er muligt for danske annoncører at annoncere på platformen. Ligesom du også vil kunne se videoreklamer på op til 30 sekunders varighed, hvilket er en fordobling af tidligere. Det skriver Business.dk.
– Instagram-billeder bliver nu større og bedre
De nye reklameformater på Instagram vil gøre det muligt for annoncører at målrette deres budskaber mere effektivt, samt nå ud til flere personer baseret på deres interesser – ligesom det kendes fra Facebook med de ”sponsorede” artikler, links og lignende.
Annoncører vil også få mulighed for, at bruge foto og video i landskabsformat, da Instagram vil fjerne restriktionerne på det kvadratiske format.
I skrivende stund er der mere end 30 lande, der kan annoncerer på Instagram, men den 30. september åbnes for endnu flere inklusive Danmark.
Mere til historien
Det er kun et år siden, at videoreklamer blev lanceret på Instagram og indtil nu har de også være forbeholdt særlige markeder. Men efter Facebook opkøbte tjenesten, så vil de også drage mere nytte af reklame-delen.