MobilePay ramt af ni timers nedbrud
Efter ni timers omfattende teknisk nedbrud er MobilePay og mobilbank hos Danske Bank igen i luften.
Søndagen blev lidt mere besværlig for de mobilbrugere, der benytter MobilePay, samt Danske Banks egne kunder på bankens mobilbank.
Et teknisk nedbrud lagde MobilePay samt mobilbanken og tabletbanken i Danske Bank ned, men mellem klokken cirka 20 og 21 søndag aften, var der igen hul igennem. På Facebook undskylder banken for problemerne, og takkede brugeren for tålmodigheden.
Der er overaskende få sure brugere, at spore på Facebook. Og når historikken kigges igennem har Danske Bank brugt vældig meget energi på, at besvare rigtigt mange af brugernes spørgsmål, undervejs i nedbrudsforløbet.
Selvom tjenesterne kører igen, er det ikke lykkedes for teknikkerne at lokalisere årsagen til, at det gik galt.
– ”Vi er i fuld gang med at kigge på, hvad der er gået galt, og om det er muligt at lave en eller anden løsning, så vi kan sikre, at det ikke sker igen,” siger pressechef Kenni Leth til Ritzau.
Særligt nedbruddet på MobilePay skabte udfordringer for de kunder, som havde regnet med at kunne betale med tjenesten i Rema 1000, Føtex m.fl.
Mere til historien
Et nedbrud som dette udfordrer troværdighed og tryghed omkring MobilePay som betalingsmiddel i butikkerne. Kunderne er vandt til, at Dankort kan være ude af drift, men det er nyt, at mobiltjenesten også kan være nede. Dem som vil være helt sikre på, at kunne betale i butikkerne, skal derfor fortsat medbringe kontanter eller alternativt kort.