Galaxy S6-lanceringen påvirker iPhone 6-salget

Kort nyt: Salgsstarten af Samsung Galaxy S6 har påvirket salget af iPhone 6.

Samsung Galaxy S6

Samsung Galaxy S6

Noget tyder på Samsung har ramt rigtigt med Galaxy S6 og S6 Edge, der nu påvirker salget af iPhone 6 og iPhone 6 Plus, skriver Korea IT News.

Ifølge en rapport fra ATLAS Research & Consulting, som blev frigivet den 20. april 2015, solgte Apple 35.000 iPhone 6 og 6 Plus’ere i den anden uge af april, hvilket er et fald på godt 1.700 enheder i forhold til ugen forinden.

Samsung har solgt 79.586 styks af Galaxy S6 og S6 Edge de første seks dage efter lanceringen, der globalt var den 10. april. Tallet inkluderer kun salg i butikker og ikke online.

– ”Det er ganske naturligt at iPhone 6 salget falder, da den er seks måneder siden produktet blev lanceret,” lyder det fra vice chairman, Jang Joong-hyeok, fra ATLAS Research.

Mere til historien

Den første uge hvor Galaxy S6’erne var i butikkerne blev salget fire gang større, sammenlignet med den første uge, hvor Galaxy S5 kunne købes.


Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go' Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.