Kom på nettet i taxaen

Telia leverer ny Wi-Fi løsning til taxiselskabet Taxa 4×35 så du kan være på nettet i taxaen.

Telia Wi-Fi Taxa 4x35

Et nyt samarbejde mellem Telia og Danmarks største taxiselskab TAXA 4×35 betyder, at kunderne fra 1. februar kan logge gratis på nettet fra bagsædet. (Foto: Telia)

Et nyt samarbejde skal sikre Wi-Fi i samtlige biler hos taxaselskabet Taxa 4×35 i København og Kolding. Allerede fra 1. februar 2015 kan taxikunderne i København koble sig på det gratis Wi-Fi netværk, når de benytter en hyrevogn fra selskabet.

I en pressemeddelelse fra Telia udtaler administrerende direktør for Taxa 4×35, Jacob Gulmann:

- Artiklen fortsætter efter annoncen -

– “Vi kører dagligt rundt med rigtigt mange turister og udenlandske medarbejdere fra store selskaber, og det er jo dyrt for dem at downloade tunge filer eller streame via telefonen. De fleste bruger i dag en tablet eller deres computer hvor som helst og logger gerne på for lige at tjekke afgangstiderne i lufthavnen, lave et Skype-opkald eller tjekke deres mails”.

800 hyrevogne får Wi-Fi

Taxa 4×35 har omkring 800 vogne i København og Kolding. I første omgang rulles Wi-Fi løsningen ud i København og senere på året kommer turen så til hyrevognene i Kolding. Wi-Fi løsning til bilerne bliver leveret af Telia, som har etableret løsningen.

– ”Vores løsning består af små routere, der installeres i hver enkelt vogn, som dermed får eget Wi-Fi-netværk til glæde for kunderne. Man logger blot på, hvorefter man frit kan læse mails, tjekke ind i lufthavnen eller uploade billeder til Facebook eller Instagram. Løsningen kører på både 3G og 4G, så man kan også streame film og serier på de lidt længere ture,” udtaler Jacques Nedergaard, salgsdirektør i Telias erhvervsforretning, i pressemeddelelsen.

Mere til historien

Telia står også bag den enorme Wi-Fi løsning på Danmarks nationalstadion Telia Parken.


Om Johnny K. Olesen

Johnny er freelance-journalist med en meget bred viden indenfor forbrugerelektronik. Hans speciale er netværksteknologier, og andre usynlige teknologier, der er essentielle for forbrugernes oplevelse, men som ikke altid er synlige for dem.