Betal din pizza med Bitcoin

Enhver frihedselskende og paranoid mobilnørds drøm er nu mulig – betal for pizzaen med Bitcoin via din smartphone

Den danske takeaway portal Hungry.dk tilbyder nu betaling med Bitcoin i selskabets mobilapplikationer.

Hungry.dk app til Android

Hungry.dk app til Android

Siden august måned har Hungry.dk accepteret betaling med Bitcoin via selskabets hjemmeside, men som noget nyt er det også muligt at benytte betaling med Bitcoins i Hungry.dks smartphone applikationer.

- Artiklen fortsætter efter annoncen -

Introduktionen af Bitcoin i Hungry.dks applikation er ikke i sig selv nogen revolution. Det er et eksempel på, at den virtuelle valuta stille og roligt bliver en accepteret betalingsform. Udover Bitcoin kan man også betale for sin pizza med debit-, kreditkort, PayPal og selvfølgelig kontant.

Baggrund: Myterne omkring sikkerhed i mobilbetaling

Bitcoin er et sikkert betalingsmiddel

Det virker måske lidt underligt, at Hungry.dk nu også modtager Bitcoins som betaling, da man ofte hører historier om svindel med netop denne virutelle møntfod, men Bitcoin er faktisk en fordel for Hungry.dk, da sikkerheden er bedre.

– “Vi har taget Bitcoin ind som betalingsform, fordi vi ser en stor interesse for valutaen fra vores brugere, og samtidig er det en teknologi, der hjælper os som virksomhed med at undgå svindel med betalinger. Dette er en klar fordel i forhold til f.eks. almindeligt kreditkort,” fortæller Rune Risom, direktør for Hungry.dk til Meremobil.dk.

Hungry.dk applikation kan hentes gratis til iOS og Android.

Mere til historien

Hungry.dk har hurtigt etableret sig som en markant udfordrer til markedslederen Justeat.dk og tilbyder i dag levering fra mere end 800 restauranter over hele landet. Hungry.dk har et unikt rabatkuponsystem hvor hvert 10. køb er gratis. Rabatsystemeter specielt en fordel for stamkunder, der ofte køber takeawaw mad.


Om Johnny K. Olesen

Johnny er freelance-journalist med en meget bred viden indenfor forbrugerelektronik. Hans speciale er netværksteknologier, og andre usynlige teknologier, der er essentielle for forbrugernes oplevelse, men som ikke altid er synlige for dem.