Google udvider deadline for refundering af fejlkøb
Google har siden lanceringen af deres butik på Android altid tilbudt mulighed for refundering af fejlkøb, nu bliver tidsfristen for dette udvidet.
Det startede med 24 timer, så blev det lavet om til blot 15 minutter, men nu udvider Google tidsfristen for refundering af køb i deres Google Play Store.
Således melder det amerikanske medie, The Verge, at Google nu øger tidsfristen for refundering af applikationer, som tidligere var på blot 15 minutter, til 2 timer.
Det er ikke første gang at Google laver ændringer for deres Play Store. Google laver nemlig løbende ændringer i deres indkøbspolitik og i juli måned blev de, efter pres fra EU, tvunget til at ændre deres in-app købspolitik, så en kode nu skal indtastes før at man kan foretage in-app køb.
– Google ændrer in-app køb efter EU-pres
For at refundere en applikation i Google Play Store, skal du altså nu holde dig indenfor tidsfristen på to timer, hvis du ønsker at få pengene tilbage for en købt applikation. I tilfælde af at du bevæger dig udover de to timer, så anbefaler Google, at man tager kontakt til udvikleren af applikationen, men de to timer bør dog være rigeligt for de fleste.
Tidsfristen for refundering af køb i Google Play Store, blev i første omgang nedsat fra 24 timer til 15 minutter, efter pres fra udviklerne bag applikationerne i Googles butik, der mente at 24 timer var for favorabelt for forbrugeren.
Mere til historien
Android er den eneste platform, hvor der er mulighed for at refundere en applikation, kun Microsoft tilbyder, med en prøveperiode, noget lignende på deres Windows Phone system.