Apple gør mobilreklamerne større og længere

Du kan nu opleve, at reklamerne i spil og lignende på iPhone, iPad og iPod Touch bliver længere eller større end tidligere.

iPhone 5

Her ses iPhone 5.

Næste gang du spiller dit favoritspil på din iPhone, iPad eller iPod Touch, så kan du risikere at en kæmpe reklame med varighed af et minut overtager din skærm.

Det er nu muligt for udviklere at vælge de nye fuldskærms bannere og videoreklamer i iAds, der blev annonceret tidligere i år. Det skriver Engadget.com.

Fuldskærms reklamerne optræder eksempelvis når du kommer til slutningen af en level eller lignende – og her kan videoerne altså nu variere mellem 15, 30 og 60 sekunders varighed.

Lignende reklamer der allerede er tilgængelige på andre platforme.

Mere til historien

Apple ventes, at præsentere en eller flere nye iPhones den 9. september når de holder Apple-event.

 

Tags:

Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.