Nyt dækningskort er mere præcist

Nu kan du se dækningen baseret på netop din mobiltelefon.

Dækningskort Telenor

Dækningskort Telenor

Telenor har, som en del af selskabets STORM strategi, lanceret et nyt dækningskort, der skal give selskabets kunder et bedre og mere præcist dækningsdata.

Det nye kort har nogle unikke egenskaber, som kan være en stor hjælp, hvis man vil se, hvor god 2G, 3G eller 4G dækning, man kan forvente.

Det nye dækningskort kan, som noget helt nyt, tage udgangspunkt i ens telefon, og vise den nøjagtige dækning på baggrund af telefonmodellen. På kortet kan man indtaste ens telefonmodel, og derefter vises det, hvilken dækning man kan forvente.

- Artiklen fortsætter efter annoncen -

Det vil sige, at vælger man en Nokia C2-01 telefon, så vil dækningskortet kun vise 2G dækning, da telefonen kun kan tilgå 2G netværket. Det nye dækningskort tager også højde for hvilke frekvenser ens telefon kan benytte.

4G er ikke bare 4G

Da der tages højde for hvilke frekvenser ens telefon kan modtage, så får man f.eks. ikke samme dækningskort, hvis man vælger en iPhone 5 eller en iPhone 5S – og det er selvom begge telefoner kan køre med 4G LTE.

iPhone 5 kan nemlig kun modtage 4G LTE på 1800 MHz, mens iPhone 5S udover 1800 MHz også kan modtage 4G LTE på både 800 og 2600 MHz, hvilket giver en langt bredere geografisk dækning.

Samtidig er dækningskortet blevet opdateret med en funktion, der viser henholdsvis indendørs og udendørs dækning. Det gør det langt nemmere at se, hvor man med rette bør kunne forvente indendørs mobildækning, hvilket ofte var meget svært at se på tidligere dækningskort.

Se det nye dækningskort på Telenors hjemmeside.

Mere til historien

TDC tilbyder også et dækningskort, hvor man kan se forskellen på indendørs og udendørs dækning, mens teleselskabet 3 udelukkende viser udendørsdækning


Om Johnny K. Olesen

Johnny er freelance-journalist med en meget bred viden indenfor forbrugerelektronik. Hans speciale er netværksteknologier, og andre usynlige teknologier, der er essentielle for forbrugernes oplevelse, men som ikke altid er synlige for dem.