Gartner: Betalings-apps går en svær fremtid i møde
Applikationsudviklere, som har betalingsapplikationer, kan i fremtiden få det svært mod gratis-applikationerne. Sådan lyder det fra analysefirmaet Gartner.
I 2013 tog smartphone-brugerne for alvor applikationerne til sig, hvilket blandt andet gav sig til udtryk ved at Apples App Store havde den bedste måned i historien i december 2013.
– Apple skabte en ny industri med App Store
En opgørelse fra analysefirmaet Flurry Analytics tidligere på måneden viste også, at det totale brug af applikationer steg med hele 113 procent sidste år. Det var særligt de sociale medier og beskedtjenester, som fik smartphonen til at gløde.
– Vi brugte mere tid på applikationer i 2013 end tidligere
Men ifølge Gartners nye rapport, så vil denne udvikling ikke fortsætte og det vil i fremtiden blive en hård konkurrence for betalingsapplikationerne, da flere og flere applikationer er gratis.
– Her er årets populæreste iPhone-apps i 2013
Gartner spår også, at gratis applikationerne i 2018 vil stå for 94,5 procent af alle downloads.
Mere til historien
Det fremgår også af rapporten, at 90 af alle betalings applikationer downloades mindre end 500 gange om dagen, hvilket gør omsætningen er mindre end 1.250 dollar pr. dag, ifølge Gartner.
Læs også:
– Apple skal betale for børns app-køb
– Top 15: Årets hit-apps på iPad i 2013