Facebooks mobilreklamer har stor succes
Reklamerne på mobilversionen af Facebook tegner sig nu for halvdelen af alle Facebooks indtægter.
Helt som forventet står mobilreklamerne nu for 53 procent af Facebooks indtjening, hvilket særligt skyldes en stor del af reklamer i nyhedsfeedet og automatisk afspillede videoer.
– WEB-TV: Sådan vil Facebooks videoreklamer virke
Der er hver dag omkring 556 millioner brugere, som hver dag er aktive på Facebook via mobile-enheder, det er en stigning på 49 procent. På månedsbasis er der 945 millioner aktive brugere fra enten mobil eller tablet, hvilket er en stigning på 39 procent.
I alt har Facebook cirka 1,23 milliarder brugere hver måned.
– TIP: Slå Facebooks automatiske video-afspilning fra
Med næsten en milliard månedlige brugere på mobilen, så bør Facebook altså ikke længere være bekymret, selvom der var en del uro efter de blev børsnoteret.
Der har også omkring årsskiftet været mange skriverier om, at den yngre målgruppe droppede Facebook, men heller ikke dette viste tallene.
– Facebook lever i bedste velgående – fortsat nummer ét
Facebooks fjerde kvartals indtjening er, ifølge Reuters, mere end forventningerne fra Wall Street.
Mere til historien
Verdens største mobile netværk har omkring 1,23 milliarder brugere hver måned, hvor 945 millioner af disse besøger netværket via deres mobile enheder (tablet eller smartphone). Facebook er derfor også et sted, der for mange er oplagt at annoncere. Tidligere har Facebook udtalt, at de havde mere end en million små annoncer.