Candy Crush Saga har købt ”Candy”-varemærket

Den populære applikation Candy Crush Saga har købt ordet ”Candy”, som et beskyttet varemærke – så nu kan andre udviklere ikke bruge ordet Candy på applikationer.

Candy Crush Saga

Candy Crush Saga

Firmaet King.com, som står bag det populære spil Candy Crush Saga, der blandt andet blev den mest downloadede gratis applikation til iPhone i Apples App Store. Den kæmpe succes, som Candy Crush Saga, har vist sig at bære har gjort firmaet har fået ordet ”Candy” beskyttet som varemærke. Det betyder, at andre udviklere ikke kan benytte ordet i som navn på deres applikationer. Det skriver Cultofmac.com.

USPTO (United States Patent and Trademark Office) har fornylig bevilliget ansøgningen om, at King.com kan få ordet ”Candy”, som deres varemærke.

Varemærket gælder i kategorierne spil, læringstjenester og tøj.

- Artiklen fortsætter efter annoncen -

Denne varemærke beskyttelse betyder, at udviklere med applikationer, hvor ”Candy” indgår i navnet har modtaget besked fra King.com, som kræver de fjerner deres spil fra App Store.

Mere til historien

Der er mere end 70 millioner brugere, som dagligt spiller Candy Crush Saga på de forskellige platforme.


Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.