iPhone 5C appellerer til et bredere publikum
Næsten halvdelen af iPhone 5C-køberne er ikke tidligere Apple-brugere, men kommer fra særligt LG og Samsung.
Inden præsentationen af Apples nye model, iPhone 5C, forventede de fleste det ville være en billig telefon, men den blev lige knap så billig som forventet.
Ifølge Analysefirmaet Kantar Worldpanel ComTech, så appellerer den til et bredere publikum, end hvad Apple normalt tiltrækker.
Kantar vurderer også, at denne bredere appel også tiltrækker betydeligt flere, til at skifte fra de konkurrerende producenter.
– ”Næsten halvdelen af iPhone 5C-ejere er skiftet fra konkurrerende producenter, særligt LG og Samsung. Mens 80 procent af iPhone 5S-ejere, er personer, der har opgraderet fra en tidligere iPhone-model,” det skriver Kantar Worldpanel ComTech i en pressemeddelelse.
– iPhone 5S – for meget af det samme?
Hvis dette holder stik, så er iPhone 5C måske alligevel en succes for Apple, selvom den ikke har solgt så godt, som mange måske forventede.
Den billigste iPhone 5C-version koster 4.599 kroner uden abonnement på Apples egen hjemmeside, for for modellen med 16 GB intern hukommelse.
Mere til historien
I USA kommer den største efterspørgsel på disse midrange-modeller fra lavindkomsthusholdninger og det vurderes, at cirka 42 procent af iPhone 5C-ejere tjener mindre end 49.000 dollar, mens det kun er 21 procent af iPhone 5S-ejerne, der tjener mindre end 49.000 dollars. En gennemsnitsbruger af iPhone 5C er 38 år, mens det er 34 år, der er gennemsnitsalderen for iPhone 5S-brugere. (Kilde: Kantar Worldpanel ComTech)
Du kan læse Apples egen beskrivelse af iPhone 5C her.