iBeacons skaffer magasinabonnenter på iOS

Forlaget Exact Edition benytter iBeacons i iPhones, når de skal forsøge at få nye abonnenter til iOS-bladkiosken.

Bladkiosk Apple

Bladkiosk Apple

Exact Edition, som er et digitalt magasinforlag, benytter iBeacons når de skal forsøge, at fange nye abonnenter til iOS-bladkiosken.

iBeacon-teknologien skal i et forsøg bruges til, at forsøge at fange interesserede brugere ud fra deres lokation. Det skriver TechCrunch.

Kort og godt foregår forsøget i al sin enkelthed ved, at iBeacon transmittere placeres eksempelvis på Bar Kick i Shoreditch, London. Bar Kick er en sportsbar, og når iOS-brugerne kommer der, vil de blive præsenteret for fodbold-magasinet ”When Saturday Comes”. Dette gøres ud fra, at brugeren befinder sig på sportsbaren, og derfor måske interesserer sig for blandt andet fodbold.

- Artiklen fortsætter efter annoncen -

Det kunne også være til modeshows, at der så blev præsenteret diverse modeblade for brugerne.

Meningen er, at det i sidste ende skal give flere abonnenter til de forskellige magasiner, da læserne måske ikke var klar over, at disse magasiner fandtes på deres iOS-enhed.

Mere til historien

iBeacon-teknologien var ny med iOS 7 og formentlig noget vi kan forvente mere af. Det fungerer ved Low Energy Bluetooth (BLE). iBeacon er ikke et ”Apple-system”, og kan derfor også bruges af Android-enheder, hvis disse har Bluetooth 4.0 med Android 4.3 eller nyere.

iBeacon er en konkurrent til NFC-teknologien (Near Field Communications), som dog er langt mere udbredt netop nu.

Læs også Apple iBeacon testes netop nu i Macy’s.


Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.