Danskerne er trætte af selfies
En ny undersøgelse viser, at selvom statsministeren også gør det, så er selfies og madbilleder noget af det der irriterer os mest på de sociale medier.
Der er ingen tvivl om, at smartphones gør vi tager billeder som aldrig før, og de sociale medier er medvirkende til de deles med nær og fjern.
– Smartphonen udrydder lommekameraet
Selvom vi deler billederne med alle Facebook-vennerne, eller vores følgere på Twitter og Instagram, så er det ikke altid de deler vores entusiasme. Det viser en ny undersøgelse også, som er foretaget af Novus for Nokia i Danmark, Norge og Sverige.
Selvom ordet ”Selfie” for alvor blev en del af det danske sprog, da statsminister Helle Thorning-Schmidt (S) lavede en såkaldt selfie (selvportræt) sammen med Barack Obama og David Cameron, ved en stor mindehøjtidelighed for Nelson Mandela, så er det faktisk selfies, som vi danskere er mest trætte af at folk deler på de sociale medier.
Hele 55 procent af de adspurgte danskere svarer nemlig, at selfies er det de er mest trætte af på de sociale medier. Næst efter det følger træningsbilleder (41 procent) og billeder af mad (39 procent). Så skal du dele billeder i julen, så skal du måske vælge en anden type.
– Det tager vi mobilbilleder af i julen
– ”Undersøgelsen viser umiddelbart, at danskerne hellere vil se på billeder af vennernes oplevelser end af deres præstationer. Billeder fra juleferien, smukke landskaber og billeder fra fester falder tilsyneladende bedre i danskernes smag,” siger Nokias skandinaviske kommunikationschef, Edvard Bergström, i en pressemeddelelse.
Mere til historien
Selfies er også på listen over billeder, som nordmændene er mest træt af på de sociale medier, mens svenskerne har mad på førstepladsen.
Novus har gennemført undersøgelsen på vegne af Nokia i Danmark, Norge og Sverige. Der deltog 3.170 personer, heraf 1.086 af disse var danskere.
Læs også:
– Drop Facebook i julen og nedsæt risikoen for indbrud
– Hold ferie fra de sociale medier – med autosvar