Telenor lukker kundeservice om natten
Fra november kan Telenors kunder ikke længere kontakte teleselskabet døgnet rundt.
Siden maj 2014 har Telenors kundeservice siddet klar ved telefonen døgnet rundt, men den 6. november 2017 er det slut. Telenor lukker deres kundeservice om natten.
Fremover kan kunderne kun ringe mellem klokken 7 og 23. Der vil være åbent i dette tidsrum alle uges dage.
Telenor nedtoner ændringen, som selskabet mener, kun får minimal betydning i praksis.
– ”Ændringerne betyder blot, at kunderne ikke længere kan få en faktura eller gennemgang af deres abonnement om natten,” fortæller Telenor til MereMobil.dk.
Kun én procent af opkaldene til Telenors kundeservice sker mellem klokken 23 om aftenen og klokken 7 morgen.
– Momsfinte: Teleselskaber beholder måske moms på ubrugt taletid
Selvom den traditionelle kundeservice ikke længere har natåbent, kan kunderne stadig få akut hjælp til at spærre SIM-kort. Erhvervskunder med specialfunktioner kan ligeledes stadig melde fejl ind.
Døgnåbent i kundeservice kom som en del af Telenors såkaldte STORM plan i 2014. STORM skulle skabe en turn-around for Telenor, der var ramt af dårligt omdømme og sure kunder. I planen lovede selskabet reelt at gøre mere for kunderne.
Landets største teleselskab YouSee / TDC har delt telefonisk kundeservice op i ”teknisk support” og ”kunde- og regningsservice”. Den tekniske support har åbent mellem klokken 8 og 20 i hverdagene, mens der i weekender og helligdage er åbent fra klokken 10 til 20. Åbningstiden i kunde- og regningsservice er betragteligt kortere.
Mere til historien
Ifølge Teleindustrien har telebranchen stadig udfordringer omkring kundetilfredsheden. I den seneste rapport fra TI noteres dog fremgang i tilfredsheden med teleselskaberne.