Android-ejere overhaler snart iOS på spilkøb
iPhone-brugere har brugt flest penge på spil, men Android-ejerne er nu ved at indhente iOS-brugerne, viser nye tal.
Det er populært at downloade spil på mobilen. Og Android-telefonernes store skærme er måske det der gør, at Android-ejerne nu bruger flere penge på mobilspil end tidligere, og haler ind på iPhone-brugerne.
I årevis har det været iPhone-brugerne, der brugte flest penge på spil, men Android-brugere er for alvor begyndt at finde kreditkortet frem.
– Subway Surfers vender tilbage til København
Fortsætter fremgangen på Android-platformen, så indhentes Apples indtjening på mobilspil snart. Det viser nye tal fra mobilanalyse- og markedsføringsselskabet DeltaDNA, skriver Business.dk.
Ifølge DeltaDNA’s målinger af den gennemsnitlige indtjening pr. dagligt aktive brugere, så har iPhone 7 Plus ejere et dagligt forbrug på 0,36 dollars. iPhone 7-brugere har et gennemsnit på 0,28 dollars om dagen.
De der har købt en Google Pixel XL bruger 0,32 dollars om dagen. Og har man en Samsung Galaxy S8+ – ja, så er det daglige forbrug helt oppe på 0,54 dollars. Tallene bygger på 1,4 millioner spillere i Nordamerika i juni 2017.
– Subway Surfers downloades fortsat i millionvis
Det har længe været sådan, at mange udviklere og virksomheder foretrak udvikling af iOS-applikationer først. Derfor kan undersøgelsens resultat også få betydning for, hvordan spiludviklerne satser fremadrettet.
Der er mange penge i mobilspil. På verdensplan er omsætningen vokset med 32 procent på ét år. Friske tal (april-juni) fra mobilanalysefirmaet Sensor Tower viser, at omsætningen nu er 12.2 milliarder om året.
– Subway Surfers-bagmænd tjener kassen på spilsucces
Stigningen af spil på iOS-platformen voksede dog alligevel mere end på Android-platformen. iOS-spil blev noteret for en vækst på 34 procent, mens salget af Android-spil steg 28 procent. I alt blev der downloadet 9.2 milliarder mobilspil. Dette er 19 procent mere end de 7.7 milliarder spil, der blev downloadet året før.
Mere til historien
Mobilspil står for omkring 77 procent af indtjeningen i Apples App Store, mens det står for hele 88 procent af indtjeningen i Google Play. Ifølge Sensor Towers tal, så solgte Apple for 7.7 milliarder dollars i perioden april til juni, mens der i Google Play blev omsat for 4.5 milliarder dollars.