3 booster kundedatabasen med 37.000 mobilkunder
Snakken om EU-roaming har boostet kundedatabasen hos 3 med 37.000 nye mobilkunder.
Mens Telenor i andet kvartal 2017 noterede 11.000 flere mobilkunder kan teleselskabet 3 fejre tilgangen af hele 37.000 nye mobilkunder. Det bringer 3 op på 1.249.000 mobilkunder.
Tallene inkluderer alle 3’s selskaber i Danmark. Det vil sige kunderne i hovedselskabet Hi3G samt Oister og Zenji.
I de seneste fire kvartaler har 3 haft fremgang i kundedatabasen. I første kvartal 2017 blev det til f.eks. til 11.000 nye mobilkunder. Fjerde kvartal 2016 hentede 7.000 nye kunder.
3 mener, at årsagen til fremgangen er det store fokus på EU roaming. På netop roaming har 3 en kendt profil via produktet 3LikeHome.
– ”Der blev rusket op i hele markedet på baggrund af EU’s regulering i 2. kvartal, og det har udviklet sig positivt for os, hvor man kan sige, at vi holdt fast i positionen for vores brands. Oister valgte at ’nøjes med’ at inkludere det minimum af data til roaming i EU, som EU kræver mens 3 fortsatte med 3LikeHome og tilbuddet om gode mængder data til roaming i store dele af verden på samme vilkår som før EU’s regulering,” siger Morten Christiansen, adm. direktør hos 3 i en pressemeddelelse.
I kvartalet var der et fald i omsætningen. Ifølge 3 handler det om færre smartphonenyheder i kvartalet, hvilket førte til et lavere salg af hardware.
Driftsresultatet før afskrivninger blev 190 millioner kroner mod 126 millioner kroner i andet kvartal 2016.
– 3 tager forskud på 5G med test af Massive MIMO
Mere til historien
3 nåede tilbage i december 2013 én million mobilkunder. Dette antal blev nået efter 12 år på det danske marked.