Telia mister igen kunder
KORT NYT: Telias mobilkunde-antal er faldet med 28.000 i første kvartal. Afskaffelsen af taletidskort bærer noget af skylden for faldet.
I årets første kvartal sagde Telia i Danmark farvel til 28.000 mobilkunder. Dette kan lægges oven i de 27.000 mobilkunder, der forsvandt i fjerde kvartal 2016, skriver Business.dk.
Med til billedet hører, at kundetabet i fjerde kvartal, ifølge Telia, skyldes oprydning blandt kunder med et minimalt forbrug samt taletidskortskunder. I første kvartal kommer halvdelen af kundetabet fra taletidskorttjenesten, der nu er lukket.
Telia kan til gengæld glæde sig over en stigende omsætning, og at de tjener flere penge.
– Telia lokker med gratis services for evigt – undtagen Spotify
Aktuelt har Telia 1.578.000 mobilkunder på listen. De brugte i gennemsnit 127 kroner om måneden i første kvartal – to kroner mere per kunde end i fjerde kvartal. Tilbage i tredje kvartal 2016 var gennemsnitforbruget 129 kroner per måned, skriver Business.dk.
Konkurrenten 3 kunne i første kvartal notere en forøgelse af kundeantallet med 11.000, og går frem for tredje kvartal i træk.
– Telia bliver i Danmark 10 år mere
Mere til historien
Første kvartal tegnede sig også for en afgang af 3.000 fastnetkunder og 2.000 internetkunder. 28.000 kunder har et tv-abonnement hos Telia Her er månedsforbruget steget fra 357 kroner i fjerde kvartal til 370 kroner i første kvartal. Årsagen er prisstigninger.