Danskerne har store TV-pakker – som de ikke ser

TV-markedet er ved at ændre sig. Danskerne er på vej væk fra det traditionelle flow-tv, hvor de betaler for store TV-pakker, som de alligevel ikke bruger fuldt ud. Læs ny undersøgelse.

En ny undersøgelse, som er foretaget for YouGov for Telia, viser, at markedet for flow-tv er i opbrud og danskerne er blevet mere selektive end tidligere. Kort sagt, så er danskerne blevet trætte af at betale mange penge om året for de store TV-pakker, hvor de får en masse TV-kanaler, som de aldrig ser.

2.506 danskere har medvirket i undersøgelsen og halvdelen af disse svarer, at de har mellem 5 og 24 forskellige kanaler i deres TV-pakke, som de aldrig ser. Det giver en følelse af, at smide penge ud af vinduet da de ikke føler de får noget for pengene. Denne følelse ses særligt hos de 31-49 årige.

Telmore fjerner to store nyhedskilder fra Play

Og at det almindelige flow-tv er i opbrud ses blandt andet ved, at 18 procent af teenagerne svarer de har mere end 25 TV-kanaler, som de aldrig ser. Deres behov er helt anderledes end de ældre grupper.

– ”De helt unges svar afspejler den fremtid, vi som udbydere skal leve op til. Derfor satser vi i høj grad på mindre, billigere basispakker og tilkøb af enkeltkanaler, der kan fungere på alle platforme – også mobilt – og som naturligvis kan kombineres med streamingtjenester som f.eks. HBO, pay-per-view events og YouTube. Det betyder, at du kan have fx sommerens store sportsbegivenheder med i sommerhuset, og du kan se dine yndlingsfilm og -serier på den store skærm via Chromecast eller AirPlay. Dermed får kunderne den individuelle løsning og maksimale valgfrihed, som de efterspørger,” siger Christoph Nørgaard, privatkundedirektør i Telia, i en pressemeddelelse.

Faktisk er der kun seks procent af de adspurgte i undersøgelse, som har svaret, at de ikke vil undvære nogle af de TV-kanaler, som de har.

 – TIP: Få overblik over indholdet på streamingtjenesterne

Undersøgelsen viser også, at hele 10 procent har svaret de ikke har adgang til nogen TV-kanaler.

Mere til historien

Mange af de der fravælger almindelige TV-pakker køber i stedet diverse streaming-abonnementer til de TV-kanaler, som de ønsker at se. Og ser det enten på deres smartphones, tablets, PC’ere eller fladskærmen via Chromecast eller Apple TV.

Læs også:
Musikstreaming er Warner Music’s største indtægtskilde

Vi beholder telefonen i længere tid

Danskerne skifter ikke telefon ligeså ofte, som tidligere. Det viser en ny undersøgelse.

(mere…)
Max sætter en stopper for ubegrænset kontodeling

Nu skal det være slut med at dele adgangen til sin Max-konto med vennerne.

(mere…)
AI-paradokset: Ledere ser potentialet, men tøver

Undersøgelse afslører kløft mellem ledelses forventninger og medarbejdernes brug af AI.

(mere…)
Hver tredje dansker overvejer at skære ned på streamingtjenester

Mange danskere har flere streamingtjenester, men hver tredje overvejer, at skære ned på antallet.

(mere…)
Bilejere ønsker nem reparation af elbiler

Reparation af elbiler skal være enkelt og lige til, lyder kravet fra elbilsejerne.

(mere…)
Priserne stiger endnu engang på Disney+

Det bliver atter dyrere at være abonnent på streamingtjenesten Disney+, som rammes af endnu en prisstigning.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
13 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram