MobilePay har gjort hverdagen lettere for håndværkere
Et swipe på mobiltelefonen og regningen er betalt. MobilePay har gjort det lettere for håndværkere, samt muligt at slippe for besværet med rykkere og inkassosager.
Der er ingen tvivl om, at de nye betalingsmetoder, som mobilbetaling, gør livet nemmere for blandt andet håndværkere og deres kunder.
Efterhånden tilbyder flere og flere håndværkere også muligheden for, at kunderne kan betale for det udførte arbejde via netop mobiltelefonen. Så der kan betales for arbejdet ligeså snart det er udført.
– MobilePay lader dig skifte mellem flere betalingskort
– “Jeg tror faktisk, at kunden vil synes, at det er dejligt. Så skal de ikke tænke mere på det. Så er det ude af verden på én gang for dem,” udtaler Karsten Østergaard, tømrermester i Thy til DR.dk.
For håndværkerne er betaling ”her og nu” også smart, da de slipper for at have en masse udlæg for materialer osv. og i sidste ende betyder det også, at de skal sende færre rykkere ud til kunder og forhåbentlig også slipper for at bruge tid og kræfter på inkassosager.
-”Der er en stigende anvendelse af de muligheder, der ligger i at få betaling direkte, når man er ude hos privatkunden. Det nedsætter behovet for finansiering fra for eksempel banker, og det gør jo så selvfølgelig, at det bliver lettere,” siger projektchef i Dansk Byggeri, Jørn Jensen.
– Små butikker hilser MobilePay velkommen
Mobilbetalingen har efterhånden også vundet indpas i supermarkeder og små butikker, hvor flere og flere brugere benytter sig af den nye betalingsmetode.
Mere til historien
En af ulemperne ved blandt andet MobilePay og lignende tjenester er, at der er nogle, som misbruger det i forbindelse med handel af brugte varer på internettet ved at have oprettet MobilePay med et telefonnummer, der er tilknyttet taletidskort.