De billige abonnementer droppes af flere teleselskaber
Flere og flere teleselskaber dropper de billigste abonnementer. I stedet er der lidt ekstra i pakken til en højere pris.
Priskrigen på mobilmarkedet har hersket i Danmark i mere end 10 år og det har været en dyr fornøjelse for teleselskaberne.
Dette er også grunden til, at TDC startede ud med at fjerne deres billigste abonnementer for nye kunder ved deres datter-selskaber Fullrate, YouSee og Telmore. En trend som flere selskaber er hoppet med på.
– Prisfesten er slut! Nu stiger mobilabonnementerne i pris
Indtil nu har syv teleselskaber fjernet deres abonnement til under 100 kroner om måneden. Det skriver TV2.dk.
Det er selskaberne Telia, Call Me, Telenor, Telmore, YouSee, Fullrate og DLG.
Mobilkunderne skal nu betale 109 kroner om måneden for de billigste abonnementer i stedet for 99 kroner. Det betyder altså ikke en kæmpe prisstigning for den enkelte kunde, men for teleselskaberne bliver 10 kroner ekstra per kunde meget om måneden.
Oister er den frække dreng i klassen
Det er endnu ikke alle selskaber, som har fulgt med i den nye trend. Teleselskabet Oister er klassens frække dreng.
Trods de andre selskaber har udtrykt interesse for at lade priserne stige, så har Oister fortsat et abonnement til kun 69 kroner om måneden. I dette abonnement får du dog ”kun” 3 timers tale og 2 GB data. Men det er et abonnement, som er nok for mange trods alt.
Er det ikke nok har Oister også et abonnement med 15 timers tale og 15 GB data til 89 kroner om måneden. Her kan de fleste være med. Dog havde Oister i juli måned en pakke med 10 GB data og 10 timers taletid for 79 kroner, så sammenligner man med det har de også hævet prisen + puttet lidt mere i pakken.
– Analytiker: Prisen for mobilabonnementer stiger
Der er også andre teleselskaber, som fortsat tilbyder billige abonnementer. Vigtigt er det – inden du skipper hvad du har – at selskaberne eventuelt skriver prisen gælder ”for altid”. Så kommer du ikke ud for prisen pludselig stiger.
Mere til historien
Flere og flere danskere er også blevet ”afhængige” af de andre ting, som de fleste teleselskaber efterhånden sælger med i pakkerne, hvad enten det er abonnement på en musiktjeneste eller filmtjeneste. Derfor er det vigtigt at gøre op med dig selv, hvad der er vigtigst for dig – om det er prisen eller indholdet.