Telia: Højere priser er også en mulighed hos os
Tidligere på ugen meldte TDC ud, at de ville hæve priserne på deres billigste abonnementer og nu melder Telia ud, at de måske følger efter.
TDC har netop tidligere i ugens løb annonceret, at de ville hæve priserne på de billigste abonnementer med 10 kroner om måneden for alle nye kunder, hvilket også sker hos deres ”sub-brands” YouSee, Fullrate og Telmore.
Og nu er konkurrenten Telia også ude og sige, at der også er mulighed for priserne vil stige hos dem.
Det danske telemarked har i mange år været præget af stadigt faldende priser, hvilket ikke giver en særlig sund kerneforretning hos teleselskaberne.
– ”Priserne skal naturligvis være attraktive for kunderne, men der er plads til ændringer,” siger Christoph Nørgaard, privatkundedirektør i Telia, i en skriftlig kommentar til Ritzau Finans.
– Telia-kunder får nye muligheder i abonnementer
Christoph Nørgaard uddyber også, at Telia nu står i en ny situation efter at selskabet sammen med Telenor fik skinlagt den ellers planlagte fusion. En fusion der betød selskaberne havde forventet at kunne spare omkring 800 millioner kroner om året. Disse synergier skal nu hentes andre steder. Det skriver Business.dk.
– Telenor og Telia dropper sammenlægning
– ”Og det er klart, at der er brug for at ske noget, hvis vi fortsat skal have mulighed for at investere i teleinfrastrukturen, så danskerne kan få ordentlig dækning og høje hastigheder på netværket. Det koster selvfølgelig også penge at udvikle nye produkter og levere god kundeservice, ligesom det heller ikke er gratis at give kunderne ekstra indhold i abonnementerne, når vi for eksempel laver aftaler med Spotify og HBO,” siger Christoph Nørgaard.
Hverken 3 eller Telenor har ønsket at kommentere om de også vil følge efter med prisforhøjelser.
Morten Christiansen, direktør i 3, har dog efter fusionen mellem Telia og Telenor blev aflyst sagt, at de ikke havde planer om at droppe de billigste abonnementer i Sub-brandet Oister.
Mere til historien
Telia har tidligere i oktober meldt ud, at de har skiftet direktøren Søren Abildgaard ud. Søren Abildgaard er netop blevet udnævnt til Chief Commercial Officer i TeliaSonera Group, samt Acting Head i en ny enhed bestående af det gamle Group Commercial og Group Technology i TeliaSonera Group. Og derfor har Telia fået ny direktør på det danske marked. Det er nu Morten Bentzen, som skal fylde direktørstolen ud.