Sponsoreret undervisning er succes for teleselskab
De fleste har nok lagt mærke til ”Tal ordentligt”-kampagnen. Flere skoler har også brugt den i undervisningen for at få fokus på god kommunikation.
De fleste danskere har formentlig set eller hørt Call Me-kampagnen ”Tal ordentligt”, der også har hittet enormt hos de danske folkeskoleelever. Her tager Call Me’s eventkoordinator ud og underviser på skoler, som i forbindelse med undervisningen skal lave små film om at tale ordentligt.
Call Me er også tilfredse med den effekt hele kampagnen har haft, der også afspejler sig i deres image.
– ”Det har været en rejse, som har været meget utroligt meningsfuld for os i Call Me. Og så er det også noget, der afspejler sig i vores image,” siger Hanne Lindblad, direktør for Call Me.
Det er dog ikke alle der er lige begejstrede for den sponsorerede undervisning Call Me tilbyder på landet skoler. Det skriver DR.dk.
Næstformanden i forældreforeningen Skole & Forældre, Finn Juel Larsen, mener, at den enkelte skolebestyrelse skal være mere kritisk overfor sådanne tilbud, da man ikke ved hvilken bagtanke, som ligger bag.
Amagerskolen er en af de skoler, der har benyttet sig af Call Me’s tilbud og her er formanden for skolebestyrelsen ikke i tvivl.
– ”Det er budskabet, vi går efter: Tal ordentligt til hinanden. Det ligger fint i forlængelse af en kampagne, som kommunen netop har kørt om, at medarbejderne skal tale ordentligt til hinanden,” påpeger Jørgen Legaard Bjerre, der er formand for bestyrelsen på Amagerskolen.
https://www.youtube.com/watch?v=ALcmnUPBTrA
Mere til historien
Call Me har lavet workshoppen fordi der har været efterspørgsel fra skolerne og børnene kan vinde 10.000 kroner for at producere den bedste ”tal ordentligt”-video – og den video, som bliver den mest sete på YouTube blandt de offentliggjorte videoer, er der en ekstra præmie til.