Sony Mobile fremlægger skuffende salg
Sonys salg har nået pæne nye højder, dog ender deres tilbagegang i mobildivisionen, med at give underskud i dette kvartals salg.
Sonys indsats i omstruktureringen, centreret omkring deres billedesensorer og konsoldivisioner, har givet pote. Sony annoncerer nemlig et resultat for deres salg i kvartalet, der sluttede i juli.
Resultatet er 780 millioner dollars, hvilket er et fald på 0,1 procent i forhold til samme periode sidste år.
Deres billedesensor-division gav en indtægt på 249 millioner dollars, hvilket er en stigning på 164 procent. Spildivisionen har givet en stigning på 160 millioner dollars, og det er en stigning på hele 350 procent. Derudover har deres musikdivision også en vækst på 260 millioner dollars, som er en stigning på 172 procent.
Ikke kun fremgang for Sony
Ikke alt er en dans på roser for Sony. Deres salg er i alt gået ned med 0,1 procent, grundet bl.a. mobildivisionen. Den har nemlig resulteret i et underskud på 188 millioner dollars, hvilket er et fald på 16,3 procent i forhold til samme tidspunkt sidste år.
– Sony: Smatphones er stadig vigtige for os
Det forventes nu, at underskudet for Sonys mobildivision bliver 480 millioner dollars for hele året.
Sony har annonceret, at de vil fokusere mere på high-end segmentet, med fremtidige flagskibe, som ikke vil blive spyttet ud hvert halve år, men snarre hvert år. Da deres nuværende flagskib Xperia Z3+ ikke ligefrem hjælper på deres situation, er det fortsat uvist, om producenten kan vende tingene rundt ved hjælp af kommende hardware, og om deres fremtidige mobilstrategi hjælper på salget.
Mere til historien
Det kan vise sig, at Sony kan komme med deres nye flagskib, Z5, til deres mobilportfolie allerede omkring IFA messen til efteråret.