Netflix-filmen ‘KPop Demon Hunters’ er nu den mest sete nogensinde
Den animerede musical KPop Demon Hunters har overhalet Red Notice og er nu blevet den mest sete film i streamingtjenestens historie.

Netflix har fået en ny seermagnet. Siden sin debut den 20. juni har filmen ”KPop Demon Hunters” opnået hele 236 millioner visninger, hvilket understreger dens massive popularitet. Det skriver Engadget.com.
Netflix-hit kommer i biografen
Filmen handler om en k-pop-pigegruppe, der hemmeligt jager dæmoner og dens succes skyldes både et charmerende plot og et yderst fængende soundtrack. Musikkens popularitet er så stor, at filmen for nylig havde fire sange i top ti på Billboard Hot 100-hitlisten på samme tid – en bedrift, som intet andet film-soundtrack har opnået før.
Netflix udnyttede filmens popularitet ved at arrangere en begrænset sing-along-visning i biografer i USA og Canada i sidste weekend. Selvom Netflix ikke har offentliggjort salgstal for eventen, anslår medier, at visningerne genererede en indtjening på mellem 18 og 20 millioner dollars over de to dage.
Netflix satser massivt på succesgenre
Med 236 millioner visninger har KPop Demon Hunters overgået Red Notice, som havde 231 millioner visninger over flere år. Dette viser, at filmens popularitet har været eksplosiv, og at den har formået at fange seerne i et hidtil uset omfang.
Mere til historien
Nye tal afslører, at over halvdelen af Netflix’s globale abonnenter nu ser anime-indhold, en markant tredobling i seertal over de seneste fem år. Alene i 2024 rundede anime-visninger på platformen over en milliard afspilninger.