Netflix-filmen ‘KPop Demon Hunters’ er nu den mest sete nogensinde

Den animerede musical KPop Demon Hunters har overhalet Red Notice og er nu blevet den mest sete film i streamingtjenestens historie. 

KPop Demon Hunters (Foto: Netflix)
KPop Demon Hunters (Foto: Netflix)

Netflix har fået en ny seermagnet. Siden sin debut den 20. juni har filmen ”KPop Demon Hunters” opnået hele 236 millioner visninger, hvilket understreger dens massive popularitet. Det skriver Engadget.com.

Netflix-hit kommer i biografen

Filmen handler om en k-pop-pigegruppe, der hemmeligt jager dæmoner og dens succes skyldes både et charmerende plot og et yderst fængende soundtrack. Musikkens popularitet er så stor, at filmen for nylig havde fire sange i top ti på Billboard Hot 100-hitlisten på samme tid – en bedrift, som intet andet film-soundtrack har opnået før.

Netflix udnyttede filmens popularitet ved at arrangere en begrænset sing-along-visning i biografer i USA og Canada i sidste weekend. Selvom Netflix ikke har offentliggjort salgstal for eventen, anslår medier, at visningerne genererede en indtjening på mellem 18 og 20 millioner dollars over de to dage.

Netflix satser massivt på succesgenre

Med 236 millioner visninger har KPop Demon Hunters overgået Red Notice, som havde 231 millioner visninger over flere år. Dette viser, at filmens popularitet har været eksplosiv, og at den har formået at fange seerne i et hidtil uset omfang.

Mere til historien

Nye tal afslører, at over halvdelen af Netflix’s globale abonnenter nu ser anime-indhold, en markant tredobling i seertal over de seneste fem år. Alene i 2024 rundede anime-visninger på platformen over en milliard afspilninger.

HBO Max hæver priserne – rammer også ‘halv pris resten af livet’-kunder

HBO hæver nu priserne - også for de kunder, som har "halv pris resten af livet". Se de nye priser her.

(mere…)
Disney+ ændres den 8. oktober

Disney+ foretager en rebranding på det danske marked fra en 8. oktober. 

(mere…)
TV 2: Rigtigt mange skal betale for TV 2 Play

En ny 2030-strategi er klar fra TV 2, hvor målet er at rigtigt mange danskere skal betale og bruge TV 2 Play.

(mere…)
Daniel Ek træder tilbage som CEO for Spotify

Grundlæggeren af Spotify træder ved årsskiftet tilbage, som CEO for Spotify og bliver i stedet bestyrelsesformand.

(mere…)
Disney+ hæver priserne i Danmark

Så stiger priserne på Disney+ for danske abonnenter. 

(mere…)
Prisen på Disney+ stiger igen

Disney+ hæves igen. Prisstigningen kan meget vel ramme de danske kunder.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker teknologi – fra telefoner og tablets over smarthome og smartwatches til hjemmeelektronik og elbiler. Vi skriver nyheder, baggrundshistorier og guides, men udgiver også podcasts og videoer. Vores ambition er at være din foretrukne kilde til viden om en teknologi, der har afgørende betydning for os alle.
© 2025 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram