Norlys-kunder ramt af fejl i “Telia-farvel”
Overgangen fra Telia til Norlys har ikke været gnidningsfri for alle kunder. Nogle mangler fortsat internet.

I forbindelse med overgangen fra Telia til Norlys er en række kunder uden internet.
Vi er på MereMobil.dk blevet kontaktet af flere brugere, som har oplevet problemer med internettet på deres smartphone siden overgangen fra Telia til Norlys.
Brugerne fortæller, at de via Norlys’ kundeservice er blevet oplyst om, at det drejede sig om “alle smartphones lige efter overgangen”. Men at fejlen hurtigt blev løst på de store telefonbrands.
En bruger har også fået meldingen om, at det var “en billig Motorola-telefon”, han havde.
Derfor skal man jo alligevel have den vare, som man betaler for – i dette tilfælde internetdækning på ens telefon.
Norlys kan ikke genkende problemer
Den oplevelse, som kunderne beskriver, kan Norlys dog ikke genkende.
På MereMobil.dk har vi fra Michelle Hald, pressechef i Norlys, modtaget følgende udmelding:
– “Jeg har tjekket både med vores kundeservice og tekniske folk, og de kan ikke genkende, at der skulle være et generelt problem. Vores tekniske folk vil dog gerne prøve at kigge dybere ind i dette for en sikkerheds skyld, men det vil kræve lidt mere tid, og vi vil i så fald først kunne vende retur i næste uge,” lyder meldingen altså fra Norlys til MereMobil.dk.
Dette er dog langt fra den virkelighed, som de Norlys-kunder, vi har været i kontakt med, har oplevet.
Her har de fået beskeden om, at der bliver arbejdet i døgndrift på at løse fejlen, men at der ikke er en tidshorisont for dette. Og det skulle efter sigende særligt være telefoner fra mindre Android-producenter, som fortsat er ramt af problemer.
Kunderne fortæller også til MereMobil.dk, at de har modtaget en mail med et link, hvor de skal udfylde en formular, så problemerne hurtigere kan blive fundet og løst. Nogle har endda oplevet, at dette link ikke virkede.
Annonce
Se lynhurtigt om DU også kan spare op til 3.000 kr. på bilforsikringen.
Du får svaret med det samme. Ingen salgsopkald.
Problemer med internettet generelt?
Kigger vi på Facebook-gruppen “Norlys – Teknisk Support?”, så er der flere, der kæmper med enten intet internet eller dårligt signal. Ligesom nogle også skriver, at de ikke har internet på mobiltelefonen.
Så det tyder måske på et større generelt problem med internetforbindelsen, end Norlys umiddelbart vil erkende.
Vi kan dog godt undre os over, at Norlys’ officielle kommunikation er, at der ikke er problemer, men at kundeservice fortæller noget andet til kunderne.
VIL DU OPDATERES? ⚡️ Vi sender dig fire gange om ugen de seneste technyheder til din indbakke. Tilmeld dig gratis her! Afmeld når du har lyst.
Mere til historien
Har du Norlys og oplevet problemer i forbindelse med overgangen til Norlys, så skriv gerne i kommentarfeltet herunder.