Max ændrer logo: Ligner nu mere HBO
Streamingtjenesten Max har netop gjort betingelserne dårligere for deres “halv pris-abonnenter” – nu er de klar med nyt logo.

Max, streamingtjenesten fra Warner Bros. Discovery, har gennemgået en markant visuel forandring. Tjenesten har fået nyt logo og dropper sit tidligere lyseblå udseende og omfavner nu en sort-hvid farvepalette, der i højere grad minder om det velkendte HBO-brand.
Denne ændring i branding er blevet implementeret på Max’s brugergrænseflade og sociale medier, og vil gradvist blive indarbejdet i alt marketingmateriale.
I 2023 blev HBO Max og Discovery Plus slået sammen til Max, og i den forbindelse blev HBO-brandingen og den dybe lilla farvepalette fra HBO Max erstattet af det lyseblå. Hensigten var dengang at appellere til et bredere publikum og fremstå mere familievenlig.

Max sætter en stopper for ubegrænset kontodeling
Som JB Perrette, præsident og CEO for Warner Bros. Discoverys streaming og spil, forklarede i 2023, var det lyseblå valgt for at signalere, at Max ikke kun var for voksne, men også for børn.
Den nye rebranding synes dog at signalere et skifte tilbage mod HBO’s mere voksne og prestigefyldte image. Variety spekulerer i, at dette stilskifte kan hjælpe med at styrke associationen mellem Max og HBO i forbrugernes bevidsthed. Det skriver The Verge.
Mere til historien
Tilmeldte du dig HBO Max da de kørte med kampagnen 50 procent rabat ”resten af livet”? Så er dit abonnement lige blevet dårligere. Max har nemlig gjort, at de kunder pr. 24. marts 2025 fik dårligere video- og lydkvalitet. Da abonnementerne kommer ned på “Max standard”. Antallet af streams er nu også kun to enheder mod tidligere tre enheder.