Toyota C-HR+ er afsløret – se detaljerne her
C-HR+ er den nye elbil fra Toyota, som netop er præsenteret. Den kommer til Danmark.

Toyota har netop præsenteret det nyeste skud på stammen af fuldelektriske køretøjer, den spændende C-HR+.
Denne mellemstore SUV, der byder på et markant design og avanceret teknologi, blev afsløret ved et stort europæisk event og er den tredje dedikerede elbil fra den japanske bilproducent.
C-HR+ er en videreudvikling af konceptbilen Compact SUV Concept og trækker på de succesfulde kvaliteter fra den populære hybridmodel, Toyota C-HR.
Denne nye model er dog udviklet fra bunden som en ren elbil og bygget på Toyotas e-TNGA-platform, hvilket sikrer optimal udnyttelse af den elektriske drivlinje. Det oplyser Toyota i en pressemeddelelse.
LÆS MERE: Måske vildledende påstande om elbilernes rækkevidde
Med en længde på 4,52 meter og en akselafstand på 2,75 meter tilbyder C-HR+ overraskende god plads i kabinen og et bagagerum på 416 liter.
Kvaliteten i kabinen er i top med bløde materialer og moderne udstyr, herunder trådløse mobilopladere og USB-porte ved bagsæderne.
C-HR+ tilbydes med to batteristørrelser, 57,7 kWh og 77 kWh. Det mindre batteri vil udelukkende kunne fås til udgaven med forhjulstræk, mens det store batteri både vil kunne fås til den forhjulstrukne og firehjulstrukne udgave.
Se mere om C-HR+
0-100 km/t på 5,2 sekunder
Topmodellen med firehjulstræk leverer imponerende 343 hk og accelererer fra 0-100 km/t på blot 5,2 sekunder, hvilket gør den til en af Toyotas mest kraftfulde modeller. Rækkevidden forventes at være op til 600 km (WLTP), afhængigt af modelvarianten, men er endnu ikke typegodkendt.
Toyota oplyser, at lynopladning (DC) sker med maksimalt 150 kW, mens bilens on board charger som standard er stand til at lade med 11 kW (AC) – dog med mulighed for at tilvælge en 22 kW on board charger.
C-HR+ har som standard en batteriforvarmefunktion, hvilket forbedrer hastigheden for opladning under de fleste forhold. Derudover er en energieffektiv varmepumpe også altid standard.
GUIDE: Elbil: Så meget betyder varmepumpen for dig – længere rækkevidde
Toyota har lagt vægt på køreegenskaberne, og C-HR+ er udstyret med avanceret affjedring og styring, der sikrer en dynamisk og komfortabel køreoplevelse. Sikkerheden er også i højsædet med Toyotas nyeste sikkerhedsteknologier og førerassistentsystemer.
Annonce (artiklen forsætter herunder)
Tjek besparelsen på din bilforsikring (uden at blive ringet op)
Vi giver dig prisen sort på hvidt med det samme. Ingen skjulte gebyrer og ingen telefonsælgere. Se her, om du skal skifte eller blive.
Sikkerhedsfunktioner i alle udgaver

Toyota har forsøgt at appellere til den kræsne bilejer og benyttet en masse bløde materialer. Det giver et godt indtryk af kabinen. Derudover er der to trådløse mobilopladere, USB-porte ved bagsædet. Du kan også styre klimaanlægget fra bagsædet og så kan der også vælges panoramaglastag.
Alle udgaver af C-HR+ har en 14 tommer stor touchskærm som standard.
Derudover kommer alle udgaver også med Toyota T-Mate sikkerhedsfunktioner som bl.a. rummer den avancerede sikkerhedspakke, Toyota Safety Sense, med adskille aktive sikkerhedssystemer og førerassistentsystemer.
Blind spot monitor er en del af standardpakken sammen med automatisk op- og nedblænding af fjernlys og automatisk nødbremse ved parkering.
I de højeste udgaver får man tilmed avanceret parkeringsassistent og 360 grader panoramavisning af omgivelserne omkring bilen for en sikrere parkering.
Dansk salgsstart senere i år

C-HR+ forventes at lande hos de danske forhandlere i slutningen af året, og Toyota tilbyder som sædvanligt en batterikapacitetsgaranti på op til 10 år eller en million kilometer, hvilket giver tryghed for de kommende ejere.
Nærmere specifikationer, information om udstyrsudgaver og priser vil blive offentliggjort tættere på introduktionen.
Det ventes dog, at startprisen vil være lavere end på bZ4X, som har en startpris på 299.990 kroner.
GÅ IKKE GLIP AF FREMTIDEN ⚡️
Tech-verdenen bevæger sig hurtigt. Vi samler de vigtigste nyheder, så du altid er foran – leveret direkte i din indbakke 4 gange om ugen.
Hold mig opdateret (gratis)
Mere til historien
For at opnå en batterikapacitetsgaranti på op til 10 år eller en million kilometer, så kræver det, at serviceforskrifterne overholdes.
En ny opdatering i Google Maps kan give dig en kontant gevinst på 'op mod 2.000 kroner om året'. Men mens fossilbilisterne kan se frem til en nemmere hverdag, efterlades en stor gruppe bilister med en lang næse.
(mere…)NY UDVIKLING: Mens initiativgruppen nu dokumenterer klare fejlmønstre på Audi e-tron, har FDM netop opdateret listen over de alvorlige tekniske svigt. Samtidig lander en ny Audi-direktør midt i krisen. Se de seneste opdateringer her.
(mere…)Hyundai udvider nu deres elektriske offensiv med en kraftfuld nyhed. Elbilen kommer i 2026.
(mere…)Den kinesiske bilgigant stormer frem i både Europa og Danmark. Se de nye tal bag succesen og find ud af, hvilke modeller danskerne køber flest af.
(mere…)Skoda Elroq har netop sat en historisk rekord i Danmark. Den elektriske SUV er nu landets mest solgte bil efter 10.000 leveringer på rekordtid.
(mere…)GUIDE: Antallet af elbiler er eksploderet med 50 procent siden sidste år. Det lægger et massivt pres på lynladerne over julen. Her er tips til at styre udenom ladekøen, mens trafikken peaker.

Skal du tværs over landet i julen 2025? Så er du en del af en historisk stor flok af elbilister. Med over 500.000 elbiler på de danske veje er presset på infrastrukturen større end nogensinde før.
Selvom ladeinfrastrukturen er udbygget markant, viser data fra både Vejdirektoratet og ladeoperatøren Clever, at der opstår en kritisk flaskehals midt på dagen.
”Det sorte hul” mellem kl. 11 og 15
Ifølge Vejdirektoratets juletrafik-prognose er der i dag (lillejuleaften) særlig risiko for tæt trafik og kødannelser mellem kl. 11.00 og 14.00, især i retning fra hovedstadsområdet mod Fyn og Jylland.
Dette tidsrum falder næsten præcis sammen med ladeoperatørernes "sorte hul".
Clever melder nemlig om spidsbelastning på lynladerne mellem kl. 11.00 og 15.00, hvor aktiviteten forventes at ligge op mod 30 procent over normalen.
LÆS MERE: Audi-oprør eskalerer: Nu dokumenteres de mange fejl
4 gode råd til elbilister i juletrafikken: Sådan undgår du ladekøen
- Søg væk fra motorvejen: Undgå de mest populære "hotspots" som Køge, Ringsted, Odense og Fredericia. Find i stedet lynladere ved supermarkeder eller byggemarkeder lidt væk fra de store knudepunkter.
- Husk at opvarme batteriet: En kold elbil lader langsomt. Hvis du ikke forvarmer batteriet, kan ladetiden fordobles i vinterkulden. Indtast ladestanderen i bilens navigation. Så forvarmer mange biler automatisk batteriet, så det er klar til at modtage strøm lynhurtigt, når du ankommer.
- Stop ved 80 procent: De sidste 20 procent (fra 80 til 100%) tager ofte lige så lang tid at lade som de første 80 procent. Kør videre, når du har nok strøm til at nå frem. Det får afviklet køen hurtigere.
- Udnyt ydertimerne: Kan du køre før kl. 10 eller efter kl. 17? Så er der markant bedre plads, selv på de store rejsedage.
Selvom antallet af elbiler er steget eksplosivt, er ladeinfrastrukturen fulgt ret godt med. Clever har alene det seneste år øget antallet af lynladere med 31 procent for at imødekomme det stigende behov.
LÆS MERE: Ny Clever-funktion: Nu kan du oplade elbilen ved internetnedbrud
Hold øje med 2. juledag
Når julemiddagen er overstået, vender trafikken.
Vejdirektoratet forventer fornyet pres den 26. december, når folk søger retur mod Sjælland.
Igen er det tidsrummet mellem kl. 11.00 og 14.00, du skal forsøge at styre udenom, hvis du vil have lynhurtig adgang til strømmen.
Du kan altid følge den aktuelle trafiksituation og se eventuelle hændelser på Vejdirektoratets Trafikinfo.dk.
Redaktionel note: Artiklen er oprindeligt publiceret den 19. december 2025. Teksten er den 23. december 2025 aktualiseret.
Mere til historien
Elafgiften styrtdykker efter nytår, hvilket burde være en glæde for dig med elbil. Men tjek lige din elregning en ekstra gang – flere selskaber skruer nemlig prisen op, netop som afgiften ryger ned.

