Google TV er blevet en reklamesøjle
Der er ikke længere kun reklamer for nye serier og film på Google TV – nu vises også reklamer for f.eks. fastfood.
Heldigvis er Google TV ikke blevet en stor reklamesøjle i vores marked – endnu. Men det er det i USA. Det skriver Flatpanels.
Google TV har længe vist reklamer med nye serier og film for blandt andet Disney+ eller andre streamingtjenester, men nu er Google gået endnu længere, da der nu også vises reklamer for fastfood m.m.
Danskerne vil have tv’et op på væggen
Brugerne fortæller, at reklamerne afspilles automatisk i fuld skærm og varer mindst 15 sekunder. Det er dog muligt at gå væk fra reklamen, hvis man swiper til højre eller venstre i betjeningen.
Google er ikke de eneste med denne tendens. Amazon introducerede også diverse reklamer på deres FireTV på tværs af bokse og TV-skærme. Det samme er Roku, som er den største TV-platform i USA.
GUIDE: 5 gode grunde til at undgå apps på dit smart-tv
LG og Samsung, som er de mest solgte TV herhjemme, er også ved at ændre deres webOS og Tizen til at blive reklamebaserede platforme. Og det er altså umuligt at undgå dette.
På diverse streamingtjenester kommer også reklamebaserede abonnementer, som man skal betale ekstra for at undgå.
Vi skrev også tilbage i 2022, at der var kommet reklamer for streamgtjeneter, som vi endnu ikke havde. Men heldigvis er vi ikke nået til, at få reklamer for fastfoodkæder eller andet endnu. Men måske det kun er et spørgsmål om tid?
LÆS MERE: Så kom der reklamer på mit smart-tv
Vi har endnu ikke set reklamer på Apple TV boksen.
Hvad tænker du? Skriv gerne en kommentar herunder.
BLIV OPDATERET GRATIS: Tre gange om ugen udsendes nyhedsbrevet ‘Kaffepause ☕️ med tech‘. Tilmeld dig her – frameld når du har lyst. Alle nye følgere modtager som tak vores skræddersyede liste med 10 af de bedste guides og tips til mobilen.
Mere til historien
Står du og skal ud at købe et nyt smart-TV, men i tvivl om hvad du skal gå efter, så kan du måske finde hjælp i vores guide.