Få helt styr på Amazon Ads
Her finder du mere information om Amazon Ads.
Annoncørbetalt indhold
Synes du, at det med markedsføring og annoncering er lidt en svær størrelse at have med at gøre?
Hvis ikke du er vant til at stå med den slags, kan det være svært at gennemskue, hvor man skal starte og hvad man skal gribe i.
Hvis du har webshop på Amazon, men ikke oplever, at der er den trafik forbi siden, du godt kunne tænke dig, kan det være, du skal overveje muligheden for Amazon Ads.
Amazon Ads er Amazons udgave af betalt annoncering.
Måske du kender det enten derfra eller fra Google? Søger du efter et produkt på Google, vil du typisk blive mødt af en række forskellige produkter øverst, der stammer fra betalte annoncer.
Det er samme koncept på Amazon, men her er det nødvendigt at være specifik – for modsat Google har alle et mål om at købe eller sælge – det er ikke en platform, der primært anvendes til vidensdeling.
Sådan får du annoncer, der rammer plet
Vil du gerne have annoncer, der både tiltrækker brugere og også konverterer dem til kunder? Så kan det være, du skal overveje at snakke lidt sammen med et marketingbureau, der kan vejlede dig til de bedste annoncer eller ligefrem skabe dem for dig.
Annoncer på Amazon skal være fortællende uden at sige for meget – et lignende produktfoto og en kort og præcis titel er alfaomega her.
Når først man er klikket ind på annoncen, skal man først og fremmest kunne læse produktbeskrivelserne, men der er også andet, der spiller ind.
Hvor tilgængelig er din virksomhedsinformation? Har kunderne mulighed for at se, hvordan din politik er, når det kommer til returnering, samt hvor i verden du hører til – og er der mulighed for at komme i kontakt med kundeservice? Det er nogle af de aspekter, der virkelig kan få indflydelse på, om Amazons algoritme prioriterer din webshop.