Apple løfter sløret for vinderne af App Store Awards 2023
Apple er klar med dette års lister over, hvilke apps og spil, der har taget titlerne for de mest populære i 2023. Se vinderne her.
Apple har tidligere denne måned teaset for finalisterne, men nu er de klar med afsløringen af vinderne i deres 2023 App Store Award. Vi kan røbe, at det blev til en dansk vinder.
Too Good To Go har nemlig taget en af priserne i kategorien ”Cultural Impact Winners” (kulturel indflydelse).
Årets iPhone-app er AllTrails, mens det er Photomator, der tager titlen på Mac-platformen.
Apples topchef, Tim Cook, roste i en pressemeddelelse udviklerne i App Store I forbindelse med dette års App Store Award.
-”Det er inspirerende at se, hvordan udviklere fortsætter med at bygge spændende apps og spil, der ”redefinerer” verden omkring os. Dette års vindere repræsenterer udviklernes grænseløse potentiale til at bringe deres visioner ud i livet, skabe apps og spil med bemærkelsesværdig opfindsomhed, enestående kvalitet og formålsdrevne missioner,” lød det fra Tim Cook.
Ældre iPhones mister adgangen til App Store
Dette års app-vindere er.
Årets apps:
- Årets iPhone-app: AllTrails, fra AllTrails, Inc.
- Årets iPad-app: Prêt-à-Makeup, fra Prêt-à-Template
- Årets Mac-app: Photomator, fra UAB Pixelmator Team.
- Årets Apple TV-app: MUBI, fra MUBI, Inc.
- Årets Apple Watch-app: SmartGym, fra Mateus Abras
Årets spil:
- Årets iPhone-spil: Honkai: Star Rail, fra Cognosphere Pte. Ltd.
- Årets iPad spil: Lost in play, fra Snapbreak Games
- Årets Mac-spil: Lies of P, fra Neowiz
- Årets Apple Arcade spil: Hello Kitty Island Adventure, fra Sunblink
I kategorien “Cultural Impact Winners”, der er udvalgt af App Store Editors ”for dere evne til at skabe positive forandringer gennem apps og spil”. Der finder vi blandt andet danske Too Good To Go.
Årets “Cultural Impact Winners”
- Pok Pok fra Pok Pok
Designet med inklusivitet i tankerne, Pok Pok er et digitalt legetøjsrum til børn, der tilbyder et universelt rum for førskolebørn med alle baggrunde og evner til at lege, udforske og se verden som én
- Proloquo fra AssistiveWare
AssistiveWares Proloquo er en pioner for tilgængelighedsapp i mere end et årti, og skaber værktøjer til forstærkende og alternative kommunikation (AAC), der hjælper verden med at kommunikere på nye måder.
- Too Good To Go fra Too Good To Go
Too Good to Go gør det muligt for brugerne at minimere madspild ved at forbinde dem med restauranter og butikker, der har et overskud af usolgt mad til en overkommelig pris.
- Unpacking fra Humble Bundle
Unpacking blander meditative puslespil for at skabe en sjæleberoligende triumf omkring velkendte oplevelser af forandring og forbindelse.
- Finding Hannah fra Fein Games GmbH
Finding Hannah er et farverigt voksende, skjulte objekt-spil med inkluderende og inderlige fortællinger, der udforsker kraften ved helbredelse og selvopdagelse.
LÆS OGSÅ: Dette er det mest streamede på Spotify i 2023
Årets Trend
Det er tydeligt, at 2023 har vist, at AI er fremtiden. Det er efterhånden blevet integreret i flere apps på forskellige måder. Og selvom vi stadigvæk er i begyndelsen, så kan det blive langt større. AI blev også kåret til Årets Trend.
Stikket til Apples App Store blev sat i tilbage i 2008. Der er i skrivende stund mere end 1,8 millioner apps, samt mere end 650 millioner mennesker fordelt på 175 lande/områder, som hver uge besøger App Store.
Mere til historien
Du kan sætte din iPad eller iPhone op til at slette apps automatisk, som du ikke bruger. På den måde får du ryddet op i dine apps jævnligt.