Brug mobilen til fysisk og digital promovering af din virksomhed
Din telefon er vigtigere end nogensinde før, når det handler om promovering af virksomheder.
Annoncørbetalt indhold
Når man har en virksomhed er det vigtigt at skabe opmærksomhed ude i verden. Det er her, dine potentielle kunder og samarbejdspartnere befinder sig. Det gælder både i din fysiske verden og på de digitale platforme.
I dag er det nemmere end nogensinde at skabe det rette markedsføringsmateriale, og her kan din mobiltelefon blive din bedste ven.
Du får her nogle ideer til, hvordan du kan bruge mobilen til både fysisk og digital promovering af din virksomhed.
Placer dit logo i hele landet
Der er en grund til, at alle virksomheder har et logo. Et logo er nemlig et symbol for virksomhederne. Det skaber genkendelighed – og denne genkendelighed kan være din vigtigste følgesvend.
Når folk ser dit logo flere og flere gange, vil de nemlig føle en tryghed som omsættes til tillid, og det er med til at skabe interesse fra nye kunder og samarbejdspartnere.
Derfor kan du med fordel bruge din mobiltelefon til at finde merchandise, som både du, dine medarbejdere og eksisterende kunder kan bære.
Du kan eksempelvis investere i jakker med virksomhedens logo trykt på. På den måde kan dine medarbejdere bruge den både når de er på job og i det private. Du kan også sælge den eller give den som gaver til dine kunder. På den måde spredes dit logo i lokaleområdet og potentielt rundt i hele landet.
Denne form for ubevidste genkendelighed kan skabe en organisk opmærksom omkring din virksomhed – og det er bare et besøg væk på mobiltelefonen.
Skab engagerende content på sociale medier
De fleste af dine potentielle kunder vil som resten af danskerne bruge meget til på de sociale medier med mobiltelefonen i hånden. Derfor er det også vigtigt, at du er til stede her, og at dit content er engagerende.
Jo mere engagement du kan skabe, jo større sandsynlighed er der for, at der skabes en reel interesse hos folk, som kan gøre, at de vil købe dine produkter eller services.
I dag er særligt reels populære. Reels er korte videoer i højt format, som blandt andet vises på Instagram og Facebook. Her vil budskabet eller fortællingen også skæres ind til benet. Det kan være en fordel at anvende humor eller smukke grafikker, da det typisk vækker interesse hos seeren.
Når du laver dit content, er det altid en god ide at sørge for, at det er mobilvenligt. Derfor skal det skabes eller testes på mobiltelefonen, inden det sendes ud på platformene. Dermed kan du skabe en digital præsens, som rammer de potentielle kunder, uanset hvor de er.
Tjek din hjemmeside på mobiltelefonen
Ligesom det gælder content på sociale medier, er det også vigtigt, at din hjemmeside er mobilvenlig. Det skal være let at navigere på siden, og det skal de ryddeligt og nydeligt ud.
Kommer folk først ind på din hjemmeside, skal det være så let som muligt at lægge en ordre og betale for den. Sørg derfor for, at alt dette virker naturligt på telefonen. Du kan eksempelvis placere kurven fast i det øverste venstre hjørne, og du kan lade produktkategorierne ligge øverst på siden i den øverste bjælke.
Tag derfor et kig på din egen hjemmeside fra forskellige mobiler. Hvis det ikke virker naturligt, skal dette fikses hurtigst muligt – ellers mister kunderne hurtigt tilliden til jer, eller synes det bliver for besværligt at foretage købet.