Danskerne kigger mere på skærmen end nogensinde før
En ny undersøgelse viser, at danskerne kigger på skærmen mere end nogensinde før. Deloitte har igen i år undersøgt vores digitale vaner.
Deloitte er klar med deres årlige undersøgelse Digital Consumer Trends 2022. Her har de undersøgt danskernes digitale vaner.
Det ses tydeligt, at voksne danskere har et stort brug og behov for skærmtid.
I undersøgelsen har 34 procent svaret, at de spiller digitale spil dagligt. Mens 27 procent streamer enten film eller serier hver eneste dag og 23 procent ser traditionelt TV.
Streaming har overhalet flow-TV i Danmark
Selvom nedlukningerne under pandemien har givet højere brug af diverse skærme, streamingtjenester osv. så fortsætter denne vækst, selvom der ikke længere er nedlukninger eller restriktioner herhjemme.
Men både gaming, streaming og flow-tv er fortsat i fremgang blandt danskerne. Det viser undersøgelsen.
I 2021 forlød det at 74 procent af de danske respondenter i undersøgelsen havde adgang til en streamingtjeneste. Dette tal er i 2022 på 80 procent. Danskerne har også mere end én streamingtjeneste. Undersøgelsen viser, at danskerne i snit har adgang til 3,1 streamingtjeneste, hvor det sidste år var 2,9 streamingtjenester.
Selvom Netflix har meldt ud, at de har mistet abonnenter. Så går det altså frem for mange.
Deloittes undersøgelse omfatter i år besvarelser fra 36.150 respondenter i alderen 18 år til 75 år. Disse kommer fra 21 lande på fire kontinenter. I Skandinavien har der været 4.000 respondenter og 1.000 af disse er danskere. Du kan se hele undersøgelsen her.
Det ses også tydeligt, at smartphonen bruges hyppigt til en række ting. Men ret interessant er det også, at 58 procent af skandinaverne indrømmer, at de bruger for meget tid på deres smartphone.
GUDIE: Slip af med din smartphone-afhængighed
Mere til historien
I undersøgelsen blev det også konkluderet, at 95 procent af den danske befolkning ejer en smartphone eller har adgang til en.