Apple arbejder med annoncer til iPhone og iPad
Apple har ambitioner om at flerdoble milliardomsætningen på annoncer og udvide reklameforretningen markant.
Apple har ikke til sinds, at hvile på gode regnskabstal, fremgang og formodninger om stor succes med den kommende generation iPhones.
Apple pusler nemlig med at tilføre din iPhone og iPad annoncer.
Det skulle blive den amerikanske techkæmpes næste store indtægtsområde, skriver erhvervsmagasinet Bloomberg.
Skribenten Mark Gurman tilføjer samtidig, at Apple med tiden vil udvide sin reklameforretning markant.
Ambition: Tocifret milliardomsætning
Apple genererer allerede for omkring fire milliarder dollar på annoncer, men den administrerende direktør Tim Cook melder, at det skal øges til en tocifret milliardomsætning, skriver Mark Gurman.
Det betyder ganske simpelt, at Apple – og ikke mindst annonceafdelingen – skal skrue op for indsatsen.
Annoncerne vil finde vej ind i blandt andet Apple App Store, betalte søgeresultater i Apples Maps, i Apple Books og Apple Podcast.
LÆS OGSÅ: 860 millioner betalinger for Apples tjenester
Apples annonceplaceringer består i dag blandt andet af displayannoncer i nyheder- og aktieapps og App Store på tværs af iPhone, iPad og Mac.
App Store har desuden Google-lignende søgeannoncer, og for nylig lagde Apple reklamer i TV+ i forbindelse med en aftale om Major League Baseball.
Mere til historien
Sidste år lancerede Apple en funktion kaldet App Tracking Transparency (ATT). Det giver forbrugerne mulighed for at beslutte, om apps kan spore dem på tværs af andre applikationer og websteder. Det har formentlig kostet sociale mediegiganter som Meta Platforms Inc. og Snap Inc. milliarder af dollar.