Netflix kommer i reklame-version i år
En reklame-version af Netflix vil se dagens lys i år, sådan lyder den officielle udmelding fra Netflixs ledelse.
Der har været rygter ude om, at Netflix ville komme i en ”reklame-version”. Den officielle udmelding manglede dog, men nu er det bekræftet officielt fra Netflix ledelsen.
Det er Co-CEO i Netflix, Ted Sarandos, som ved en samtale på Cannes Lions advertising festival i går ( torsdag, red). Det skriver The Hollywood Reporter.
Netflix har før i tiden været meget imod reklamer på streamingtjensten. Men set i lyset af nedgangen i antallet af abonnenter, så er de altså nu kommet på andre tanker.
Netflix mister abonnenter for første gang i over 10 år
Reklameløsningen er til dem, som ikke ønsker at betale prisen for Netflix uden reklamer, og altså ikke har noget imod at se reklamer.
TIP: Så meget koster streaming på elregningen
Netflix erkender, at de har ”overset” hele det kundesegment, som synes Netflix er for dyrt i dag – og der intet har imod reklamer, sådan lød det fra Ted Sarandos, da han stod på scenen til Cannes Lions festival.
Der er ingen forlydender om, hvor meget billigere det bliver at se reklamer på ens Netflix-abonnement. Ej heller noget om, hvor mange enheder og hvilken opløsning, som ”reklame-abonnementet” vil få. Men ønsker du ikke reklamer, så kan du altså fortsat vælge det uden, som du kender det i dag.
Deling af Netflix-login er et stort IT-problem
Det er også fortsat uvist, hvornår reklame-versionen lanceres og om den bliver tilgængelig på alle markeder samtidig.
Netflix koster i dag 79 kroner for et Basis-abonnement, mens Standard-abonnementet koster 114 kroner og det store Netflix Premium-abonnement koster 149 kroner om måneden.
Mere til historien
Netflix blev grundlagt tilbage i 1997 af Marc Randolph og Reed Hastings, men i Danmark blev den først tilgængelig i oktober 2012. Derfor kan det også være, at reklame-abonnementet ikke kommer til danskerne i år, men vi skal vente længere.