De yngre vil gerne spores og få tilbud
De yngre netbrugere vil gerne bytte deres adfærd på nettet, hvis de får bedre tilbud fra virksomheder.
Store firmaer som Apple, Facebook og Google taler meget om privacy, der er blevet et nyt hot ord, men i nogle aldersgrupper er det tilsyneladende ikke så vigtigt, at være privat, viser en ny undersøgelse.
I gennemsnit er 32 procent parate til at dele deres adfærd med virksomheder i bytte for mere relevante tilbud på nettet. Det skriver Computerworld, der henviser til en undersøgelse fra Sitecore.
Herunder kan du se, hvilke aldersgrupper der er klar til at dele informationer som browserhistorik med firmaer.
- 18-24 år: 51 procent
- 25-34 år: 45 procent
- 55-64 år: 25 procent
- 65+: 18 procent
Tendensen er, at jo ældre man er, jo mindre tilbøjelig er man til at dele browserhistorik i bytte for bedre tilbud, viser undersøgelsen.
Undersøgelsen er lavet blandt 1.000 danskere gennem et onlinepanel i perioden fra den 12. til 27. juli 2021.
LÆS OGSÅ: Sådan vil Apple sikre dit privatliv bedre
Mere til historien
42 procent vil gerne have personlige tilbud i indbakken fra deres favoritbutikker.