Lovla satser på ægte kærlighed
Datingappen Lola satser på den rigtige kærlighed og ikke dates med personer, som du ikke har noget tilfælles med. Det skal en matching-algoritme sørge for.
Du har måske set datingprogrammet ”Gift ved første blik” på DR, hvor deltagerne matches på forskellige parametre, som baggrund, indstillinger til livet, interesser og meget andet. Det har to danskere nu forsøgt, at ”koge ned” i en app.
Den nye dating-app hedder ”Lovla” og skal forsøge at gøre op med de overfladiske apps, som eksempelvis Tinder.
Bag ”Lovla” er brødrene Mortada Haddad og Ahmad Haddad, der har brugt 12 år på at drive succesfulde internationale dating-apps.
Den specialiserede matching-algoritme skal sammensætte ideelle matches lidt som det kendes fra ”Gift ved første blik”.
Du vælger derfor samtaleemner og præferencer. Derefter kan du se hvilke kandidater, som du har mest til fælles med.
-”Vores algoritme hjælper med at skabe det bedste grundlag for et personligt møde. Begge parter ved, hvad de har tilfælles allerede på første date. Det giver mulighed for en dybere relation og bedre samtaler fra start og dermed også større chancer for at finde kærligheden,” siger medstifter og CEO, Mortada Haddad.
Danskerne har generelt taget net-dating til sig, men det er ikke altid at ”kærligheden” har været i fokus, men det vil brødrene Haddad altså forsøge at lave om med appen ”Lovla”.
De forsøger derfor også, at få brugerne til at svare på, hvad de søger i en potentiel partner. Dette er for at undgå at ende på dates, hvor jeres forventninger slet ikke stemmer overens.
Appen er tilgængelig både på iOS og Android – og tjenesten kan også tilgås på hjemmesiden.
Det er gratis at oprette sig, men ønsker du den fulde pakke og blive Lovla Plus-bruger, så koster det 49 kroner om måneden – eller 99 kroner for tre måneder og 149 kroner for seks måneder.
Mere til historien
Lovla blav lanceret i Danmark den 1. februar 2021 og har i dag mere end 25.000 brugere. Derfor er appen ikke ny, men med en ny sæson af ”Gift ved første blik” kan den måske interessere dem, som ikke kom igennem nåleøjet med TV-programmet eller de der ikke har turde tilmelde sig.