Netflix runder 200 millioner abonnenter
2021 starter godt for Netflix, som netop har oplyst, at de altså har rundet 200 millioner abonnenter.
Konkurrencen på streamingmarkedet er stor – faktisk større end nogensinde før. Det til trods har Netflix netop oplyst, at de har rundet 200 millioner abonnenter. Tallet oplyses til at være 203,6 millioner abonnenter på verdensplan. Det skriver The Verge.
Særligt første halvår af 2020 var godt for Netflix, hvor nedlukningen i mange lande var god for Netflix.
I fjerde kvartal 2020 kom der 8,5 millioner nye abonnenter til Netflix og samlet set hele 37 millioner nye abonnenter i 2020.
Nye serier som The Queens Gambit og Emily in Paris fik i fjerde kvartal hurtigt store fanbaser med det samme. Noget af det interessante er hvor længe, at Netflix kan fastholde abonnenterne. Her er trofaste seere af diverse serier godt for streamingtjenesten.
Paramount åbner streamingtjeneste i Danmark
Eksempelvis så mere end 62 millioner husstande The Queens Gambit i løbet af de første fire uger fra lanceringen. Dermed blev det den næstmest sete serie på Netflix efter Tiger King.
En anden del af strategien for at tiltrække og fastholde abonnenterne er, at Netflix allerede på nuværende tidspunkt har meldt ud for abonnenterne, hvad de kan forvente i 2021. Følg linket herunder.
Netflix lover mindst en ny film hver uge i 2021 – se listen her
Mere til historien
Ifølge en undersøgelse foretaget af Deloitte, var der i oktober 2020 hele 25 procent af generelle abonnenter på streamingtjenester, som opsagde en tjeneste til fordel for en anden. Mens 62 procent af alle, som blev abonnent for at se noget specifikt opsagde abonnementet igen da de var færdige med den pågældende serie. Det skriver The Verge. Dette er også grunden til, at flere streamingtjenster kommer med nye episoder på ugentlig basis i stedet for at frigive alle på én gang.